סופרגז: ירידה בהכנסות לצד עלייה ברווחים ברבעון השני

סופרגז הציגה היום עלייה של כ-32% ברווח הנקי ברבעון לכ-11.8 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-8.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו  / צילום: ישראל הדרי
מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו / צילום: ישראל הדרי

חברת האנרגיה סופרגז דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-120 מיליון שקל, בהשוואה לכ-131.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 8.8%.

בחברה מסבירים כי הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מירידה בכמויות הגפ"מ (גז פחמימני מעובה) שנמכרו למגזר העסקי כתוצאה מהשפעת נגיף הקורונה (בעיקר לענפי המזון, ההסעדה, המלונאות ותרבות הפנאי), בקיזוז חלקי עם גידול בכמויות הגפ"מ שנמכרו למגזר הפרטי כתוצאה מהסגר שהוטל על המשק, וממזג האוויר הקר יותר ברבעון הראשון לעומת אשתקד. כמו כן, הירידה במכירות נבעה גם מירידת מחירי המכירה של הגפ"מ והגז הטבעי כתוצאה מממוצע מחירי חבית נפט נמוכים יותר ברבעון.

בשורה התחתונה הציגה סופרגז  עלייה של כ-32% ברווח הנקי ברבעון לכ-11.8 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-8.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע שיפור קל ברווח התפעולי, לצד ירידה בהוצאות המימון.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם יציבות בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ברמה של כ-309 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה החברה עלייה של כ-5% ברווח הנקי שהגיע לכ-41 מיליון שקל. 

סופרגז השלימה בחודש יוני השנה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) במסגרתה גייסה כ-270 מיליון שקל. החברה נסחרת כיום לפי שווי של 1.22 מיליארד שקל לאחר עלייה של אחוזים בודדים מאז החלה להיסחר בבורסה. סופרגז הוקמה בשנת 1953 והשליטה בה נרכשה ב-2019 על ידי קבוצת אלקו.

במקביל לפרסום התוצאות אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך 24 מיליון שקל. 

כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז , ציין היום כי "אנחנו מפרסמים היום לראשונה דו"חות כספיים כחברה ציבורית ושמחים להציג שיפור משמעותי ברווחיות וגידול ברווח הנקי. זאת, על אף אירוע הקורונה שבעיקר גרם לירידה בכמויות הגפ"מ שנמכרו ברבעון למגזר העסקי ולמרות הירידה במחירי המכירה של הגפ"ם והגז הטבעי המושפעים ממחירי הנפט. במישור העסקי, סופרגז נמצאת כיום בתנופת פעילות גדולה, ואנו פועלים להרחבת פעילויות הליבה שלנו, לפתח את מנועי הצמיחה, ובראשם ייזום תחנות הקו-גנרציה, ובמקביל ממשיכים לבחון כניסה לתחומים משיקים שיסייעו לחברה להמשיך למצב את עצמה כחברת אנרגיה מהמובילות בישראל.