אלקטריאון מרחיבה פעילות באירופה: תקים כביש חשמלי בגרמניה

החברה חתמה על הסכם עם חברת EnBW הגרמנית, במסגרתו שתי החברות ישתפו פעולה בהקמת כביש חשמלי לצורך הפעלת אוטובוס חשמלי שיסיע את עובדי החברה וטעינתו תהיה מבוססת על המערכת של אלקטריאון

חברת אלקטריאון הישראלית, מעמיקה את הפעילות שלה באירופה ומדווחת היום (א') על חתימת הסכם עם חברת EnBW הגרמנית. שתי החברות ישתפו פעולה בהקמת כביש חשמלי בגרמניה לצורך הפעלת אוטובוס חשמלי שיסיע את עובדי החברה וטעינתו תהיה מבוססת על המערכת של אלקטריאון.

מדובר בפרויקט השלישי מסוגו של החברה להקמת כבישים חשמליים להטענת שאטלים ולהסעת נוסעים, לאחר שהחברה החלה השנה בביצוע פרויקטים דומים בשבדיה ובישראל.

באלקטריאון מציינים כי ההתקנה הראשונית מתכוננת להסתיים עד סוף השנה, מספר חודשים לפני המועד שהוסכם על ידי החברות במזכר ההבנות שנחתם מוקדם יותר השנה. זאת, לאור מגמה חיובית גוברת בהשקעות בתחומי אנרגיה ותשתיות ירוקות.

אלקטריאון , שאותה מוביל היו"ר והמנכ"ל אורן עזר, פועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים באמצעות טכנולוגיית "כביש חכם". הטכנולוגיה שלה מבוססת על תשתית סלילים המוטמנת מתחת לפני השטח של נתיב הנסיעה, ואמורה לאפשר העברת אנרגיה באופן אלחוטי לכלי הרכב הנוסעים בו. כך ניתן להאריך את טווח הנסיעה של כלי הרכב, ובמקביל לחסוך זמן טעינה ולהפחית משמעותית את משקלם. זאת, מכיוון שהם יצוידו רק בסוללה קטנה, כדי לאפשר נסיעה גם בקטעי כביש שאינם כוללים את תשתית הסלילים של החברה.

אלקטריאון דיווחה מוקדם יותר השנה על חתימת מזכר הבנות בינה לבין חברת האנרגיה הגרמנית EnBW ליישום של 3 פרויקטים של טכנולוגיית טעינה אלחוטית דינמית אותה מפתחת החברה. ההסכם הנוכחי כולל את יישום שני הפרויקטים הראשונים המוזכרים במזכר ההבנות - כביש חשמלי אלחוטי בתוך מתחם של EnBW אשר ישמש לבחינת הטכנולוגיה והצגתה לגורמים בכירים בתעשייה המקומית, וכביש חשמלי אלחוטי בכביש ציבורי לצורך התמודדות עם רגולציה וקידום הטכנולוגיה בגרמניה.  

אלקטריאון תספק לחברה הגרמנית פתרון כולל המורכב מהטכנולוגיה, תכנון והקמה, אוטובוס המצויד במקלטים מתאימים ושרותי תפעול ותחזוקה. למגוון הפלטפורמות הנמצאות כבר בשימוש ובחינה ע"י החברה - אוטובוס קבלים ומשאית כבדה, יתווסף במסגרת הפרויקט אוטובוס מבוסס-סוללות ראשון.

באלקטריאון מציינים עוד כי EnBW הינה בעלת מומחיות בהפעלת רשתות חשמל ותשתיות טעינה בכבישים ציבוריים ומעוניינת לבחון טכנולוגיות עתידיות בתחום כולל נושא הטעינה האלחוטית. EnBW תהיה אחראית על מימון הפרויקט ועל אספקת החשמל וחיבורי הרשת והקשר עם הרשויות המקומיות ותבצע בדיקות וניטור של הפרויקט. האוטובוס יופעל על ידי חברת האוטובוסים המקומית בעיר קרלסרוהה - VBK, עבודות הכביש והחשמל יבוצעו על ידי חברות - יורביה ואומקסום, חברות בת של קונצרן וינצ'י, המספק את שירותיו לאלקטריאון גם בפרויקט בשבדיה.

אלקטריאון דיווחה במרץ האחרון על השלמת אינטגרציה מלאה של המערכת בכביש ציבורי באי גוטלנד בשבדיה וביצעה בהצלחה ניסוי טעינה אלחוטית דינמית וסטטית של משאית חשמלית כבדה המצוידת במקלטים פרי פיתוחה. להערכת החברה, בחודשים הקרובים תתקין החברה את התשתית במסגרת הפיילוט ראשון בארץ, להתקנת מקטע כביש חכם לצורך הפעלת שאטל להסעות סטודנטים בתל אביב, באמצעות חברת דן בשיתוף עם עיריית תל אביב. כמו כן להערכת החברה היא תשלים בחודשים הקרובים את התקנת התשתית במסגרת הפיילוט בשבדיה.

אלקטריאון נסחרת בבורסה כיום לפי שווי של כ-2 מיליארד שקל לאחר שהכפילה את ערכה פי 33 ב-3 השנים האחרונות.  אלקטריאון הוקמה בסוף 2013 על ידי אורן עזר וחנן רומבק, סמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה, לאחר שכיהנו בתפקידים שונים בחברת אלביט מערכות. החברה נמצאת בשליטתם של עזר, רומבק וחברת התחבורה דן (10.5%). 

EnBW הינה אחת מספקיות האנרגיה הגדולות בגרמניה בפרט ובאירופה בכלל. החברה מעסיקה כ-21,000 עובדים ומספקת בין היתר חשמל, גז, מים ומוצרים מבוססי-אנרגיה לכ-5.5 מיליון לקוחות. החברה נכנסה בשנים האחרונות לתחום התחבורה החשמלית וכיום היא מפעילה בולטת בגרמניה של פתרונות טעינה לרכבים חשמליים. 

אורן עזר ציין כי "החתימה על הסכם עם ענקית האנרגיה הגרמנית EnBW, הינה צעד חשוב עבור החברה ואנחנו מאמינים כי הפרויקט יהווה נקודת כניסה לפיתרון של אלקטריאון לשוק הגרמני. גרמניה היא אחת המדינות המובילות בעולם בהטמעת פתרונות תשתית ידידותיים לאקלים ואנו שמחים מאוד לראות את המחויבות הגדולה של ENBW לקידום טכנולוגיות חדשניות שיכולות לקדם את בשורת התחבורה החשמלית ופתרון הכביש החשמלי החכם לגרמניה ובעולם".