כל מה שרציתם לדעת על מדיניות המס של איחוד האמירויות

בנאומה בוועידה הכלכלית של "גלובס" לאור ההסכם עם איחוד האמירויות התייחסה עו"ד טלי ירון אלדר לשלוש החוזקות של כלכלת האמירויות בהיבט המיסוי • שיטת המס הטריטוריאלית, שיעורי מס 0 בתוך האיחוד והאפשרות להקים חברות באיחוד האמירויות • שילוב כל המרכיבים מייצר בסיס לשת"פ עם חברות ישראליות

"כשמדברים על מיסוי יש שתי שיטות" אמרה עו"ד טלי ירון אלדר במסגרת המושב בוועידת "גלובס" שעסק במדיניות המס של איחוד האמירויות. כאמור בעולם יש שתי שיטות: "שיטה פרסונלית - בהתאם לתושבות של אדם החייב במס בכל העולם ושיטה טריטוריאלית - חיוב במס בהתאם לפעילות באותה טריטוריה. באיחוד האמירויות השיטה טריטוריאלית. תושבות יכולה להיות גם של יחידים וגם של חברות וזה מרכיב משמעותי.

שיעורי המס באיחוד האמירויות מאוד יוצא דופן - יחידים לא חייבים במס בכלל. מס החברות הבסיסי מאוד גבוהה - 50%, אבל הוא חל רק על חברה. זה נשמע גבוהה אבל כמעט לא משלמים את המס הזה אם בכלל. בנוסף קיימים אזורי סחר חופשי בהם יש פטור ממס באמירויות. יש שני תחומים בהם הפעילות חייבת במס ללא קשר: נפט ובנקאות ששם הכול מחויב ב-20% מס על הפעילות. איחוד האמירויות יכול להיות בסיס לפעילות במקומות חיצוניים מאחר ומדובר במקום שבו שיטת המס היא טריטוריאלית".

ירון אלדר הוסיפה כי, "לא יהיה מס על חברה שפעילותה מחוץ לאיחוד האמירויות ובתנאי שהתושב הוא תושב איחוד האמירויות. זה בסיס מעניין כי למעשה אני במקום שבו איני חייב במס. יש רק עוד מדינות בודדות שמחייבות מס באופן הזה למשל סינגפור והונג קונג".

עוד ציינה ירון אלדר, "אם רוצים לפעול דרך איחוד האמירויות כבסיס צריך להבין איך מקימים חברה שבסיסה באיחוד האמירויות. בשיטה בעניין תושבות של חברות נגזרת מכללים בינלאומיים ומקובלים כי אין לכך התייחסות בחוק המקומי. עד לאחרונה לא ניתן היה לרשום חברה ע"ש זרים והיה צריך בעלות בהיקף של לפחות 51% החזקות. לאחרונה זה שונה וזה מאפשר להסתכל על חברה שמקומה באמירויות מכוח הרישום.

חברות יוכלו להירשם בדובאי ויצטרכו להוכיח בסיס באמצעות שיתוף פעולה עם גורם מקומי. הפעילות יכולה להיות באיזורי סחר חופשי שם יכול להיות מוקד החברה ואת הפעילות המהותית הכלכלית תעביר החברה למקומות שהיא רוצה להעביר".

לסיכום ציינה עו"ד ירון אלדר כי החוזקות של הנסיכויות מתמקדם בשלושה דברים: "שיטת המס הטריטוריאלית, שיעורי מס אפס בתוך האיחוד והאפשרות להקים חברות באיחוד האמירויות. שילוב כל המרכיבים מייצר פעילות בשיתוף עם אנשים באיחוד האמירויות שמהווה בסיס. גם בלי אמנה למניעת כפל מס אפשר להנות מההטבות האלה בתנאי שיש שיתוף עם משהו מאיחוד האמירויות. זה יאפשר להגיע לאפס מס במקרה של תכנון נכון.יש ענפים שכבר פעילים דרך האיחוד למשל יהלומים".

בלי ספק ההסכם מהווה הזדמנות ליצירת מוקד פעילות חדש לישראלים על ידי רישום חברות באיחוד בבעלותם או בשיתוף עם מקומיים כבסיס לפעילות מסחרית עם העולם הערבי והמזרח".

***גילוי מלא: הכנס נערך בשיתוף בנק הפועלים ואיגוד הדירקטורים