צמיחה של 50% ותזרים חיובי: Jfrog הישראלית פרסמה תשקיף לפני הנפקה

החברה, שפיתחה טכנולוגיה שמאפשרת עדכוני תוכנה באופן תדיר, רשמה בינואר-יוני הכנסות של 69 מיליון דולר ועל סף מעבר לרווחיות חשבונאית • המייסדים מכרו מניות ב-29 מיליון דולר

מקימי JFrog / צילום: יחצ
מקימי JFrog / צילום: יחצ

חברת Jfrog (ג'יי פרוג) הישראלית, שמאפשרת לחברות לבצע עדכוני תוכנה באופן תדיר, הגישה תשקיף לפני הנפקה ראשונית (IPO) בוול סטריט. התשקיף לא כולל עדיין את השווי לפיו החברה רוצה להנפיק, אך חושף את תוצאותיה הכספיות, הסכומים שגייסה וכו'. החברה צמחה בשנה שעברה ב-65% והגיעה להכנסות שנתיות של 105 מיליון דולר. בינואר-יוני השנה עמד קצב הצמיחה על 50% בהשוואה לתקופה המקבילה וההכנסות הסתכמו ב-69 מיליון דולר.

החברה לא מציגה רווחים אך ההפסדים מצטמצמים - ב-2018 ההפסד הסתכם ב-26 מיליון דולר, ב-2019 הוא עמד על 5.4 מיליון דולר ואילו במחצית הראשונה של 2020 הוא הגיע ל-400 אלף דולר בלבד. עם זאת, החברה מציגה תזרים מזומנים חופשי חיובי: 6.5 מיליון דולר ב-2018, 8.2 מיליון דולר ב-2019 ו-4.4 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2020. ב-Jfrog מציינים כי החברה גייסה מאז הקמתה 162 מיליון דולר ואילו בקופת המזומנים שלה יש 170 מיליון דולר. הפער בין תזרים המזומנים החיובי להפסד של החברה נובע בעיקר מתגמול מבוסס מניות (אופציות לעובדים) וכן פחת והפחתות והוצאות נוספות שהן ככל הנראה חשבונאיות.

החברה האיצה ב-2020 את קצב גידול ההוצאות שלה - מ-15% ב-2019 ל-40% במחצית הראשונה של השנה. הגידול החד נרשם הן בהוצאות השיווק והמכירות (מעלייה של 26% ב-2019 ל-41% השנה) ובהוצאות המחקר והפיתוח (מ-15% ל-45%). גידול נרשם גם בהוצאות הנהלה וכלליות אך מתון יותר.

מנכ"ל החברה שלומי בן חיים התייחס באחרונה לנושא תזרים המזומנים וההוצאות בראיון לפודקאסט "רוד שואו" של "גלובס" ואמר כי "מסבב הגיוס הראשון שיוסי סלע מקרן ג'מיני השקיע בנו, החברה הפכה להיות יעילה. ועד היום כל הכסף שגייסנו מ-2012 במונחים דולריים, נמצא זמין בבנק. אני חושב שיש לזה משמעות. אתה מפתח חסינות מול הדירקטוריון שלך שנותן לך הרבה דקירות קטנות של 'לך תשרוף יותר כסף, כי אתה יכול לצמוח יותר', אבל בונים חברה למרתון, לא לספרינט. דבר שני, אתה מקים את החברה עם רשת ביטחון מאוד חזקה. אנחנו בעיצומו של המשבר השלישי ואני מרגיש מאוד בטוח לעלות לשיחה ולהגיד לך: אנחנו נפרק את זה".

Jfrog הוקמה ב-2008, באמצע משבר כלכלי עולמי, על ידי שלומי בן חיים, יואב לנדמן, ופרד סימון. החברה מאפשרת לחברות לבצע עדכוני תוכנה באופן שוטף, באמצעות גישה של תוכנה נוזלית. אם בעבר המשתמשים היו צריכים לעדכן תוכנה באופן יזום, כעת במקרים רבים זה קורה מבלי שהם יודעים. לחברה יש 5,800 לקוחות והם מציינים כי בהם יש את כל 10 חברות הטכנולוגיה הגדולות בפורצ'ן 500 וכן את 8 מתוך עשרת חברות הפיננסים הגדולות, 9 מתוך 10 חברות הקמעונאות הגדולות ועוד. JFrog מעסיקה 590 איש, מתוכם 300 בישראל, 200 בארה"ב והשאר בשמונה משרדים נוספים בעולם.

מייסדי החברה מחזיקים ביחד ב-24.3% ממניות החברה (לנדמן ב-9.8%, סימון ב-7.4% ובן חיים ב-7.1%). מקרב הקרנות שמשקיעות בחברה, ג'מיני הישראלית מחזיקה ב-15.8%, סקייל ונצ'רס ב-10.8%, קרן Sapphire ב-9.9%, אינסייט פרטנרס ב-9.8%, קרן ההשקעות של חברת Dell ב-9.3% וקרן קומרה הישראלית ב-5.2%. בחברה ציינו בעבר כי גייסו 226 מיליון דולר אך בתשקיף נכתב כי הסכום עומד על 162 מיליון דולר בלבד.

הפער נובע (פחות או יותר) מעסקאות סקנדרי, כלומר מבעלי מניות קיימים, בהם המייסדים, שהחליטו למכור חלק מהמניות שלהם במהלך הדרך. לפי התשקיף, עסקאות הסקנדרי הסתכמו ב-74 מיליון דולר - בן חיים מכר מניות בקרוב ל-16 מיליון דולר, רובן בספטמבר 2018. במקביל, הוא קיבל מענק של 4.2 מיליון דולר כדי לפצות אותו על הוצאות מס בעקבות המכירה; לנדמן מכר מניות בהיקף של 9.5 מיליון דולר וסימון מכר מניות בהיקף של 8 מיליון דולר. שאר המניות נמכרו על ידי בעלי המניות ובראשן קרן ג'מיני שמכרה מניות בהיקף של 15 מיליון דולר.

צרו איתנו קשר *5988