חמאס הטיל עוצר מלא ברצועת עזה בעקבות 4 מקרי קורונה חדשים

מלבד העוצר בוטלו הלימודים בכל מוסדות הלימוד, והתושבים הונחו שלא לצאת מהבתים מכל סיבה שהיא • חלק מהשלכות הסגר היא עיכוב בהגעת השליח מקטאר האמור להביא עימו את המענק החודשי למשפחות הנזקקות והפסקה או לפחות הפחתה של טרור הבלונים מהרצועה

רצועת עזה / צילום: שאטרסטוק
רצועת עזה / צילום: שאטרסטוק

ממשל חמאס ברצועת עזה הכריז אמש על עוצר מלא בכל שטחי הרצועה בשל גילוי ארבעה מקרים חדשים של קורונה במחנה הפליטים אל מע'אזי שבמרכז הרצועה. מהודעת חמאס עולה כי ארבעת הנדבקים הם שלושה גברים ואשה בני משפחה אחת, ומקור הדבקתם אינו ידוע. זו הסיבה לצעדים מרחיקי הלכת שנוקט הממשל. מלבד העוצר בוטלו הלימודים בכל מוסדות הלימוד, התושבים הונחו שלא לצאת מהבתים מכל סיבה שהיא כולל תפילה במסגדים ויציאה לעבודה, למעט במקרי חירום. כל עובדי הממשלה הונחו שלא להגיע לעבודתם, ובמהלך הערב הופסקו אירועים רבי משתתפים במקומות שונים ברצועה.

כן נסגרו כל מעברי הגבול, לרבות מסוף הנוסעים רפיח בדרום הרצועה בגבולה עם מצרים, ומעברי כרם שלום ארז וקרני. ככל הידוע מסוף הדלקים בנחל עוז ימשיך לעבוד, שכן בלי העברת דלק, תחנות הכוח ברצועה יפסיקו לפעול.

בסך הכל יש כעת ברצועה כארבעים נדבקים, כולם למעט הארבעה שנמצאו אתמול, הגיעו מחוץ לרצועה או נדבקו מאנשים שהגיעו מבחוץ.

אחת מהשלכות הסגר היא ככל הנראה עיכוב בהגעת השליח מקטאר האמור להביא עימו את המענק החודשי למשפחות הנזקקות. השלכה נוספת היא ככל הנראה הפסקה או לפחות הפחתה, ולו זמנית, של טרור הבלונים מהרצועה.

בתוך כך הג'יהאד האסלאמי הודיע כי שניים מאנשיו נהרגו בפיצוץ בשכונת סג'אעייה ברצועת עזה. ככל הידוע מדובר בתאונת עבודה, כלומר פיצוץ לא מתוכנן בעת טיפול בחומרי נפץ וברקטות.