השבוע הגדול של הרפובליקנים: טראמפ מטפס וישראל שוב בתמונה

המפלגה הרפובליקנית מינתה השבוע את דונלד טראמפ למועמדה הרשמי לנשיאות, ואריאל שנבל מצטרף ל'מדריך לטראמפיסט' כדי לנתח את ועידת הקורונה הראשונה של הרפובליקנים • כיצד מתקדם הקמפיין של טראמפ במדינות המפתח ועד כמה ישראל הופכת לכלי הפוליטי בין הצדדים • האזינו

טראמפ במסע בחירות בשבוע שעבר / צילום: רויטרס
טראמפ במסע בחירות בשבוע שעבר / צילום: רויטרס

המפלגה הרפובליקנית מינתה השבוע באופן רשמי את דונלד טראמפ למועמד שלה לנשיאות בועידה הראשונה של המפלגה, שברוח התקופה התקיימה בשידור מוקלט מרחוק. המפלגה הרפובליקנית קיוותה להרים אירוע שונה, ונוצץ יותר מן הדמוקרטים, אך הקורונה השפיעה על האוירה הכללית גם במקרה שלהם. בעיר שארלוט, צפון קרולינה, אלא הגיעו הנשיא וסגן הנשיא בראשית השבוע, כמעט ולא נערכו אירועים ומרבית הנאומים החיים הועברו מאולם מפואר בעיר וושינגטון די.סי. 

ברקע, המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן לא הרוויח את הקפיצה המסורתית (ה-Bump) בסקרים אחרי הועידה הדמוקרטית. מנגד, הפערים בין טראמפ לביידן ממשיכים להצטמצם. 

אריאל שנבל, פרשן לענייני ארה"ב במקור ראשון, ומי שנכח בועידות הפוליטיות ב-2016, מתארח בפודקאסט 'המדריך לטראמפיסט' בכדי לנתח את ועידת הקורונה הראשונה של הרפובליקנים. שנבל מתייחס בשיחה עם אורי פסובסקי וטל שניידר לנאום הצפוי של מזכיר המדינה פומפיאו מן הגג של מלון קינג דיוויד בירושלים. לדבריו, ראש הממשלה נתניהו למד את הלקח משנת 2012, כאשר מיט רומני עשה קמפיין מירושלים בתמיכתו.

"אובמה מאוד לא אהב את הנאום הזה ובצדק. זה היה פאול של נתניהו, התערבות עבור צד אחד אשר הפסיד בסוף וזה תרם להעמקת היחסים העכורים והגיהנום הפוליטי שיחסי נתניהו אובמה של 2016 וכתוצאה מכך יחסי ישראל ארה"ב" אומר שנבל.

עוד הוא מתייחס לשינויים בתוך המפלגה הדמוקרטית בנושא היחס לישראל "חלק מן המועמדות, הן ממש על הרף האנטישמי (אילהן עומר - ט"ש), וטראמפ מזהה זאת כחוליה חלשה. מן הבחינה הזו ביידן והאריס הם בשורה מצוינת לישראל, כיוון והם נמצאים בצד המתון והפרו-ישראלי, אבל בדרך לנובמבר טראמפ זורק לזירה כל מה שהוא יכול וזה כולל גם את היחסים של הדמוקרטים עם ישראל".

עוד בפודקאסט: מה קרה במשפחתם של קליאן, ג'ורג' וקלאודיה קונווי על רקע משרתה הבכירה של אם המשפחה כיועצת קרובה של הנשיא טראמפ. וגם עו"ד מייקל כהן, השתחרר מן הכלא וחוזר עם וידאו קמפיין נגד טראמפ. האם מישהו יקשיב לעו"ד שהורשע בפלילים בעבירות מימון בחירות?

עקבו אחר הפודקאסט בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה-RSS