שוק ההון | סיקור שוטף

נעילה שלילית בבורסה; באטמ זינקה ב-14%, לאומי עלתה ב-2.1%

מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל • הבנקים דיסקונט ולאומי פרסמו דוחות • אל על סיכמה את המחצית עם הפסד של 244 מיליון דולר • בארה"ב פורסמו נתוני הצמיחה ברבעון השני • הדולר צנח

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

יום המסחר בבורסה ננעל בירידות, במקביל למגמה שלילית בבורסות אירופה. המסחר הושפע מהדיווחים על עלייה במסחר החולים הקשים בקורונה והסיכוי שהמשק שוב ייכנס לסגר כולל בעתיד הקרוב. מדד ת"א 35 סגר בירידה של כ-0.9% ומדד ת"א 90 ירד בכ-0.8%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל. 

מניות לאומי  ודיסקונט  בלטו בעליות חדות לאחר ששני הבנקים פרסמו היום את דוחותיהם לרבעון השני.

עוד בלטו בעליות חדות מניות נייס , אלקטריאון , באטמ וגזית גלוב.

מנגד, ירידות בולטות רשמו מניות אופקו, המלט, קמהדע , מגדל  וטאואר. 

16:00

מניית באטמ  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה היוםכי חתמה על הסכם ראשון עם מפעיל תקשורת Tier-1 עבור פתרון ה-NFVTime לרשתות וירטואליות. הלקוח, שהינו מפעיל תקשורת מוביל עבור ארגונים בינלאומיים וספקי תקשורת גלובליים, פועל מאסיה, וחתם על הסכם רישיון תלת-שנתי לאחר השלמת ניסוי היתכנות מוצלח.

גם מניית פלוריסטם  קופצת במחזור גבוה לאחר שהחברה עדכנה כי ה-FDA, אישרה לחברה לטפל בחולי קורונה בתאי PLX-PAD גם מחוץ לפרוטוקול הניסוי הקליני שלב 2 שנערך בימים אלה בארה"ב, בקרב מטופלים במצב קשה עם סיבוך של תסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS).

14:17

הדולר צונח ב-1.3% לרמה של 3.5 שקלים - שפל מאז 2011.

13:26

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת. מדד הבנקים מטפס ביותר מ-1% אחרי דוחות לאומי ודיסקונט.

מניית נייס עולה ב-2.6%, בזק מטפסת ב-1.7%, עזריאלי מאבדת 2%.

11:20

בנק לאומי דיווח על רווח נקי של כ-694 מיליון שקל ברבעון השני, בהשוואה לרווח של 923 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. התשואה להון ברבעון השני של 2020 עמדה על 7.7%, בהשוואה ל-10.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

חברת הקנאביס טוגדר דיווחה שהרווח הכולל למחצית הראשונה הסתכם ב-9.5 מיליון שקל. הכנסות החברה מהחווה בישראל, ללא ייצוא, מוערכות ב-49 מיליון שקל בשנת 2020 והיקף הגידול בישראל עד סוף השנה יעמוד על 7 טון תוצרת קנאביס רפואי. ההכנסות מהחווה באוגנדה, מוערכות ב-17.5 מיליון שקל בשנת 2020 והיקף הייצוא הכולל לישראל יעמוד על 3.5 טון. ההכנסות המוערכות של החברה, לכלל שנת 2020, מסתכמות ב-66.5 מיליון שקל.

ה-EBITDA של הלמן אלדובי ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמה בכ-11.1 מיליון שקל לעומת סך של 5.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-107%. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ- 4.9 מיליון שקל.

פריורטק דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2020, מהן עולה כי הכנסות של קמטק עלו לשיא, כמו כן נרשם זינוק של 235% בהכנסות אקסס ומעבר לרווח של 3.3 מיליון דולר בהשוואה להפסד ברבעון המקביל.

10:05

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות בהמשך לשיאים שנקבעו אמש בוול סטריט. מדד ת"א 35 עולה ב-0.14%, ת"א 90 מאבד 0.4%.

דיסקונט עולה בכ-1% אחרי הדוחות. הרווח הנקי נפל ב-68% לעומת הרבעון השני אשתקד והסתכם ב-174 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. התשואה להון עמדה על 3.7% בלבד. 

5 דברים שצריך לדעת לפני הפתיחה בתל אביב ובעולם:

1. המסחר בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט, שם הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו לשיא זה היום הרביעי ברציפות. מניות הטכנולוגיה בלטו בעליות. סיילספורס דחפה את המדדים עם זינוק של כ-20% לאחר שניפצה את התחזיות לרבעון השני של השנה.

2. עונת הדוחות לרבעון השני נמשכת. הבוקר יפרסמו הבנקים לאומי ודיסקונט את תוצאות הרבעון השני של השנה. אמש אל על דיווחה על הפסד של 105 מיליון דולר בשל הירידה החדה בביקושים בצל התפשטות נגיף הקורונה.

3. מאקרו בארה"ב. היום צפויים להתפרסם נתוני התוצר של הכלכלה האמריקאית לרבעון השני של השנה בצילו של משבר הקורונה. התחזיות בשוק הן להתכווצות חדה של 32.5%-. בנוסף יפורסמו נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף. התחזיות בשוק הן למיליון תביעות חדשות. נתוני האינפלציה (PCE) לרבעון השני גם כן יפורסמו היום. אתמול פורסמו נתוני הזמנות למוצרים ברי קיימא בחודש יולי מעבר לצפוי. 

4. יו"ר הפד ג'רום פאוול צפוי לשאת נאום בכנס הנגידים בג'קסון הול שיתקיים השנה באופן וירטואלי בשל ההגבלות שנכפו נוכח התפשטות נגיף הקורנה. בפרוטוקולים מהפגישה האחרונה של הפד לא נמצא רמז לשינוי היעדים של הפד לטווח ארוך כחלק מבחינת המדיניות שהוא מבצע בימים אלה. לפאואל תהיה הזדמנות בנאומו לרמוז על שינויים אפשריים לפני המפגש הבא של הפד בחודש ספטמבר.

5. מחיר הנפט יושפע מההוריקן? המשקיעים בנוזל השחור יתנו את תשומת הלב לקראת סופת הוריקן שמתעתדת להגיע ליד טקסס לואיזיאנה שבארה"ב. מפיקי הנפט ואסדות השביתו את ההפקה של 1.56 מיליון חביות ליום (84%) ממפרץ מקסיקו, ופינו 310 מתקני הפקה מהחוף לקראת הסופה, כך לפי רויטרס.