גידי מרק, מנכ"ל חברת "תגלית": "יש לי חיבור מאוד משמעותי למשה רבנו"

מה עושה חברה כמו תגלית, שמביאה לארץ בכל שנה כ-50 אלף צעירים יהודים, כשהשמיים נסגרים? גם היא צריכה קצת להמציא את עצמה מחדש

גידי מרק מנכ"ל חברת "תגלית" / איור: ארז עוזיר
גידי מרק מנכ"ל חברת "תגלית" / איור: ארז עוזיר

איך עוברים עליכם ימי הקורונה? מה ההתמודדות העיקרית?
"הקושי המרכזי שלנו הוא אסטרטגי. בימי שגרה תגלית מביאה לארץ כ-50 אלף צעירים יהודים בשנה, ועכשיו כל הפעילות הזאת מוקפאת, מה שלא קרה גם באינתיפאדות ובמלחמות.

"אחרי שעיכלנו את המצב, הבנו שהמטרות שלנו בעצם לא השתנו. הרי המטרה שלנו היא לא להיות חברת תיירות, אלא לחזק את הקשר של צעירים יהודים לזהותם היהודית, למדינת ישראל ולקהילות היהודיות בעולם. עכשיו צריך לעשות את זה בלי הגעה פיזית לארץ. נאלצנו לשנות מסלול וקצת להמציא את עצמנו מחדש".

אז מה עשיתם?
"החלטנו להשיג אותם יעדים באמצעים וירטואליים. גייסנו קבוצות של בוגרי תגלית שאנחנו איתם בקשר, לסיעור מוחות וירטואלי, ויצאו מזה כל מיני תוצאות ותוצרים. מחודש מארס ועד היום תגלית הפיקה יותר מ-20 פרויקטים וקמפיינים שהגיעו ל-4.4 מיליון אנשים מ-38 מדינות.

"בנינו פלטפורמה שמחברת בין בוגרי תגלית בעולם, יזמנו פגישות מחזור בזום של קבוצות תגלית מהעבר ויזמנו פעילות התנדבותית עם קשישים בקהילות. הצלחנו אפילו לקיים את תוכנית המנהיגות והיזמות העסקית שלנו, תגלית אקסל, שמביאה בכל קיץ סטודנטים מאוניברסיטאות עילית בארה"ב להתמחות בחברות מובילות בישראל, לצד הכשרה בתכנים של מנהיגות וציונות. התוכנית לא התבטלה השנה, היא עברה לזום, והייתה למעשה תכנית ההתמחות היחידה בישראל לצעירים מחו"ל שהתקיימה כסדרה".

יש סיכוי לחידוש הטיולים בארץ בקרוב?
"אנחנו בוחנים אפשרויות להביא משתתפים ממדינות "ירוקות" או תוך יישום הבידוד לפני תחילת התוכנית. אנחנו גם משנים את שיטת הגיוס שלנו ועוברים לרישום פתוח, שבו אפשר להירשם לטיול עתידי. גם אם לא יודעים מתי זה יתחדש, כדאי לשמור מקום ליום שזה יקרה".

השראה (1)

"הספר 'מוטיבציה' של דניאל פינק, מלמד על הכוח הנסתר שמאחורי המספרים: עובדים בעלי מוטיבציה. חלק גדול מההבדל בין חברות הוא הלהט בעיניים של העובדים שמגיעים בבוקר לעבודה, ומבינים לא רק איך אלא בעיקר למה הם מבלים שם את רוב זמן הערות שלהם".

השראה (2)

"יש לי חיבור מאוד משמעותי למשה רבנו. אני יודע שזה יכול להישמע קצת קיטשי, אבל אני מתכוון לכל מילה. אני מזהה בו שלוש תכונות שחיוניות למנהיג: הטוטאליות שבתחושת השליחות שלו והמסירות לטובת העם, הענווה שבו והעובדה שלא הסיט את מבטו אף פעם מהיעד הסופי".