בורסות עולם | סיקור שוטף

סגירה מעורבת בניו יורק; פייסבוק, אפל ונטפליקס איבדו גובה

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול הכריז על שינוי מדיניות של הפד בגישה לאינפלציה •  התביעות הראשוניות לדמי אבטלה הסתכמו בכמיליון בשבוע האחרון, בהתאם לציפיות • טסלה עלתה ב-4% לשיא חדש

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בניו יורק ננעל במגמה מעורבת. מדדי ה-S&P 500 והדאו ג'ונס רשמו עליות ומנגד הנאסד"ק ננעל בירידה של כ-0.3% על רקע חולשה במניות מובילות, ביניהן אפל , פייסבוק ונטפליקס.

מניות הבנקים הגדולים, ביניהן סיטיגרופ  ובנק אוף אמריקה, בלטו בעליות.

טסלה  קפצה לשיא חדש במחזור גבוה.  

21:15

מגמה מעורבת בוול סטריט, לאחר שמוקדם יותר נרשמו עליות. מדד הנאסד"ק נסחר בירידה כ-0.1% ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.9%.

ירידות בולטות נרשמות במניות אפל , פייסבוק , נטפליקס  ואמזון.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות חדות מניות טבע, וויקס , תופין  , אופקו  ולמונייד. 

18:45

בורסות אירופה ננעלו בירידות של 0.5%-0.7% במדדי המניות המובילים. בוול סטריט נרשמת מגמה חיובית בהובלת מדד הדאו ג'ונס שמתקדם בכ-0.8%. 

הזהב נחלש ב-1.3% לרמה של 1,927 דולר לאונקיה והנפט מסוג WTI רושם ירידה של 1.6% לרמה של 42.7 דולר לחבית. 

17:35

מגמה חיובית בניו יורק, בהובלת מדד הדאו ג'ונס שמטפס בכ-1% ומוחק את כל הירידה שרשם השנה.

מניית אבוט  מזנקת לאחר שהחברה קיבלה אישור של ה-FDA לשווק את הערכה שלה לגילוי מהיר של נגיף הקורונה. 

עוד בולטות בעליות חדות מניות יונייטד איירליינס הולדינגס , מיקרוסופט , בואינג ומניות הפיננסים. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המובילים. מניית טסלה  לא עוצרת וממשיכה לשבור שיאים חדשים. 

חברת קמטק  הודיעה היום כי קיבלה הזמנה למספר מערכות מיצרנית מובילה לרכיבי תדר רדיו (RF) בהיקף כולל של כ-7 מיליון דולר. המשלוח וההתקנה של המערכות צפויים בהמשך שנת 2020. קמטק מצפה להזמנות המשך מלקוח זה אשר יסופקו בתחילת 2021.

יו"ר ה פדרל ריזרב ג'רום פאוול נואם כעת ומעדכן בנוגע לגישה החדשה כלפי האינפלציה. פאוול נואם במסגרת כנס ג'קסון הול שהשנה מתקיים באמצעים וירטואליים, לראשונה. הגישה החדשה תאפשר לפד להותיר את הריבית ברמה מאוד נמוכה למשך זמן ממושך יותר. במסגרת המדיניות החדשה יוכל הפד שלא להעלות את שיעור ה ריבית גם אם רמת האינפלציה תעבור את רף ב-2% בשנה למשך תקופה ארוכה יחסית.

15:30

בארה"ב פורסם כי התביעות הראשוניות לדמי אבטלה הסתכמו בכמיליון בשבוע האחרון, בהתאם לציפיות. 

נתון הצמיחה ברבעון השני תוקן לצמיחה שלילית של 31.7% לעומת נתון קודם של התכווצות בקצב שנתי של 32.9%. מדד קצב האינפלציה עומד על 2%- לעומת נתון קודם של 1.8%- . 

באירופה רושמים מדדי המניות המובילים ירידות קלות. 

11:43

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה שלילית בשעה זו, הקאק בפריז מאבד 0.5% מערכו וכך גם הפוסטי בלונדון, הדאקס בפרנקפורט יורד ב-0.24% והמדד הכלל אירופי סטוקס 600 מוחק 0.35%.

המשקיעים ממוקדים היום בעיקר בנאומו של יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול, שיתקיים הערב בסימפוזיון בג'קסון הול. נגיד הבנק המרכזי האמריקאי צפוי להודיע על כלי כלכלי חדש לשימוש בימי המגפה כדי להילחם באינפלציה.

מניית יצרנית הרכב הבריטית רולס רויס נופלת ב-6% לאחר שהחברה דיווחה על הפסדים של 3.2 מיליארד ליש"ט (4.2 מיליארד דולר) לפני המס במחצית הראשונה של 2020.

שוקי אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת, מדד שנחאי עלה ב-0.61%, השנזן זינק במעל 1%. לעומתם, ההנג סנג בהונג קונג התרסק ב-0.83% והניקיי מחק כ-0.35% מערכו.

מניית שיאומי, יצרנית המכשירים החכמים טסה קרוב ל-12% הבוקר בהונג קונג, לאחר שהחברה דיווחה אמש כי הרווח שלה ברבעון השני יותר מהכפיל את עצמו.