הלחץ של אינטל נותן את אותותיו, ותקציב היח"צ של מובילאיי יוצא למכרז

במובילאיי ישראל היו שמחים להותיר את התקציב בקבוצת גיתם, וסביר שבכל הנוגע לניהול משברים, אם יהיו כאלו, המשרד יהיה מעורב • אולם בסופו של דבר אינטל העולמית היא הקובעת ולכן התקציב הוצא למכרז

אמנון שעשוע, חברת מובילאיי / צילום: רפי קוץ, גלובס
אמנון שעשוע, חברת מובילאיי / צילום: רפי קוץ, גלובס

הלחץ של אינטל נותן את אותותיו, ותקציב היח"צ של חברת מובילאיי שבבעלות אינטל יוצא למכרז, זאת למרות שבמובילאיי ישראל היו מעדיפים להשאיר את התקציב בקבוצת גיתם.

לאינטל יש נהלים פנימיים מחמירים שבמסגרתם מחויבת החברה לצאת למכרז כל מספר שנים ולהחליף גם את ספקיה. כך למשל לפני כשנתיים, נאלצה אינטל ישראל לצאת למכרז על תקציב היח"צ ולהחליף את המשרד שליווה אותה במשך חמש שנים-  דבי תקשורת, ולמרות שהנהלת החברה הייתה שבעת רצון מהשירותים שקיבלה, התקציב הועבר לחברת היח"צ של מוטי שרף.

כזכור, לפני שנים ספורות רכשה אינטל את מובילאיי מידי היזמים אמנון שעשוע וזיו אבירם. לאחר המכירה שעשוע נותר בתפקיד ניהולי כסגן נשיא באינטל ואחראי על מובילאיי ואילו אבירם פרש מהחברה. לשניים יש קשרי עבודה ארוכים עם קבוצת גיתם BBDO - ובעיקר עם מושיק תאומים וחברת היעוץ התקשורתי IM. לזכות תאומים נזקף בין היתר חלק בהצלחה להכניס את מערכות מובילאיי לכל כלי הרכב בישראל. משרד הפרסום גיתם היה אחראי על תקציב הפרסום של החברה. לאחר ההחלטה להכניס את המערכת לכל כלי הרכב בישראל הפך תקציב הפרסום כמעט מיותר, והפעילות הפרסומית צנחה באופן משמעותי, אך תקציב הייעוץ התקשורתי היציב פיצה על כך. תאומים גם מלווה באופן אישי יחד עם IM את חברת אורקם שבבעלות שעשוע ואבירם.

כאמור, במובילאיי ישראל היו שמחים להותיר את התקציב בקבוצת גיתם, וסביר שבכל הנוגע לניהול משברים, אם יהיו כאלו, המשרד יהיה מעורב. אולם בסופו של דבר אינטל העולמית היא הקובעת ולכן התקציב הוצא למכרז. שלא לייחוס מספרים ל"גלובס" גורמים בחברה, כי החברה מנהלת מכרז מקצועי שבו נדרשו המשרדים להציג מצגות אסטרטגיות. ההחלטה הסופית צפויה בקרוב. 

ממובילאיי נמסר כי "נושא הייעוץ האסטרטגי לראשי חברת מובילאיי מופקד מזה שנים בידי BBDO IM, שתמשיך לנהל אותו".