פרוטאנטקס של יוצאי מלאנוקס גייסה 45 מיליון דולר

החברה מפתחת טכנולוגיה שיודעת לנטר בריאות של מערכות אלקטרוניקה • החברה גייסה עד כה 95 מיליון דולר

חברת פרוטאנטקס, שהוקמה על ידי מייסדי מלאנוקס, הודיעה על גיוס של 45 מיליון דולר בהובלת קרן Koch Disruptive Technologies) KDT). החברה מפתחת טכנולוגיה שיודעת לנטר בריאות של מערכות אלקטרוניקה. היום החברה פועלת בעיקר בתחום הדאטה סנטרים ויש לה משרדים בארה"ב ובישראל. לפי המנכ"ל שי כהן, ההון שגויס ישמש ישמש להרחיב את הפעילות לאסיה ולאירופה וכן לשווקים נוספים כמו שוק הרכב.

בסבב הנוכחי השתתפו גם Valor Equity Partners, Atreides Management וכן המשקיעים הקיימים בה ויולה ונצ'רס, אינטל קפיטל, אביגדור וילנץ, ITI, ונצ'ר קפיטל פרטנרס, מיצובישי UFJ קפיטל, רדליין קפיטל מנג'מנט, WRVI, קפיטל וזאב ונצ'רס של אורן זאב. החברה גייסה בסך הכל 95 מיליון דולר.

החברה הוקמה בשנת 2017 ומעסיקה כ-35 עובדים. בין המייסדים ניתן למצוא את שי כהן, רון אוולין לנדמן ורון אשורי, שלושתם ממייסדי מלאנוקס. כהן ציין כי החברה לא פיטרה עובדים ולא הוציאה לחל"ת בגלל הקורונה, וכי השימוש הגובר בשירותי ענן מיטיב עד כה עם החברה.

החברה פיתחה "סוכנים" שמוטמעים בשבבים ומאפשרים להם לשדר לענן את מצבם, רמת התקינות שלהם וכו'. כך ניתן לקבל תמונת מצב על איכות השבב והתפוקה שהוא יכול להפיק בכל שלב - מהייצור של חברות השבבים, עד ההטמעה במוצרים של חברות כמו HP ודל ובסוף גם בחוות השרתים של ספקיות הענן, למשל.

כהן מדגיש כי אלקטרוניקה נכנסת ליותר ויותר מכשירים והאמינות שלה חשובה, ונותן כדוגמה את הרכב האוטונומי. הוא מסביר כי כיום חברות משתמשות באמצעי ביטחון, למשל שרתים ספייר, אך לא תמיד ניתן והדבר מטיל עליהן עלויות נוספות.

פרוטאנטקס אמנם תלויה ביצרניות השבבים שצריכות לאפשר לה להטמיע את ה"סוכנים" בשבבים שלהן, אך לדברי כהן, יש להן אינטרס לעשות זאת כי המשמעות היא השבב יותר איכותי מכיוון שהוא יאפשר שליטה על מצבו ושיפור הביצועים שלו. ה"סוכנים" מוטמעים בשבבים אך ההכנסות מתקבלות רק אם השחקנים רוצים לקבל את השירות, כלומר לא כל שבב עם "סוכן" מניב לחברה הכנסות. החברה לא חושפת מה היקף ההכנסות שלה.