וולמארט מצטרפת למיקרוסופט במירוץ לרכישת טיקטוק

לפי "CNBC", עסקת המכירה של פעילות טיקטוק בארה"ב, בקנדה, באוסטרליה ובניו זילנד צפויה לעמוד על כ-20-30 מיליארד דולר

TIKTOK / צילום: שאטרסטוק
TIKTOK / צילום: שאטרסטוק

ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט הודיעה היום כי היא חוברת למיקרוסופט במירוץ לרכישת טיקטוק. וולמארט אישרה ל"CNBC" שהיא מעוניינת ברשת החברתית. מניית וולמארט  עולה ב-3% במסחר כעת.

טיקטוק מתקרבת בצעדי ענק למציאת רוכש למכירת הפעילות שלה בארה"ב, בקנדה, באוסטרליה ובניו זינלד בעסקה שצפויה לעמוד על היקף של 20-30 מיליארד דולר. כך אמר מקור ל"CNBC". בין המתעניינות בחברה נמצאת גם חברת אורקל. גם טוויטר הביעה עניין בעבר. 

הבוקר התפטר מנכ"ל טיקטוק קווין מאייר התפטר מתפקידו, חודשיים לאחר מינויו. במכתב שהגיע לידי CNBC, מאייר אומר שהעזיבה הגיעה על רקע "שינויים חדים בסביבה הפוליטית". ונסה פאפאס תשמש כמנכ"לית זמנית של החברה.

800 מיליון משתמשים פעילים ויותר מ-2.3 מיליארד הורדות בעולם

מכירת הפעילות המערבית של טיקטוק עלתה על הפרק לאחר שהממשל האמריקאי בהובלת הנשיא דונלד טראמפ הביע חשש גובר מכך שאפליקציית הסרטונים הקצרים פוגעת בביטחון הלאומי של ארה"ב בכך שהיא אוספת מידע על צעירים אמריקאים. החודש, טראמפ הודיע שהאפליקציה תיאסר לשימוש בארה"ב, והציב לה אולטימטום - אם לא תמכור את פעילותה בארה"ב, הוא יסגור אותה לחלוטין.

טיקטוק הושקה בסין ב-2016 תחת השם Douyin, והיא נמצאת בבעלות הסטארט-אפ הסיני בייטדאנס של היזם ז'נג יימינג. לפי אתר "דה אינפורמיישן", ההכנסות שלה בארה"ב יגיעו השנה ל-500 מיליון דולר בלבד, אך הפופולריות הרבה שלה בקרב בני נוער, עם 800 מיליון משתמשים פעילים ויותר מ-2.3 מיליארד הורדות בעולם, הביאה אותה לשווי של 30 מיליארד דולר, לפי פרסומים במו"מ מול מיקרוסופט.