רמי לוי רוכשת את המניות של הבת של מייסד קופיקס

רמי לוי שיווק השקמה מעדכנת הערב כי רכשה בעסקה מחוץ לבורסה 5.83% ממניות קופיקס מידיה של חגית שינובר בכ-4.1 מיליון שקל, בדיסקאונט של 5.5%-6% על שווי המניה

בדרך להיפרדות מאבי כץ? רמי לוי רוכשת את המניות של הבת של מייסד קופיקס אבי כץ - חגית שינובר.

רמי לוי שיווק השקמה מעדכנת הערב כי רכשה בעסקה מחוץ לבורסה 5.83% ממניות קופיקס  מידיה של שינובר, מבעלות השליטה של קופיקס, וכאמור בתו של המייסד שבעבר גם הייתה בעלת תפקיד בחברה והוזזה ממנו עם ההשתלטות של לוי על החברה.

העסקה התבצעה במסגרת זכות סירוב ראשונה ובתמורה לתשלום סך של כ-4.1 מיליון שקל. העסקה התבצעה בדיסקאונט של 5.5%-6% על שווי המניה נכון להיום. לאחר העסקה תגדל החזקתה של רמי לוי  בקופיקס ל-56.22% מהון המניות המונפק של קופיקס ומזכויות ההצבעה בה. כץ, אביה של שינובר, ממשיך להחזיק כ-10% מהמניות.

קופיקס סכמה את הרבעון השני של 2020 עם ירידה של 2% בשורת ההכנסות, לסכום של כ-67 מיליון שקל, ועם צמצום של כ-50% בהפסד הרבעוני לסכום של כ-3 מיליון שקל (בסך הכל, הפסידה החברה בששת החודשים הראשונים של השנה קרוב ל-5 מיליון שקל). מאחורי התוצאות האלה עומדת צמיחה ניכרת בפעילות המרכולים, הודות לרכישה של ארבע חנויות חדשות, לצד ירידה חדה בפעילות בתי הקפה בשל המגבלות שהטילה הממשלה בעקבות וירוס הקורונה.

מניית קופיקס נסחרת לפי שווי שוק של כ-75 מיליון שקל. רשת רמי לוי רכשה את השליטה בחברה לפני כשנתיים, כשעוד לפני שהספיקה לאושש אותה, היא ספגה כעת מכה קשה בעקבות משבר הקורונה.

רשת בתי הקפה המוזלים והמרכולים השכונתיים, שנמצאת בשליטת רמי לוי, חיסלה במהלך המחצית הראשונה של השנה 25 חנויות - כרבע מבתי הקפה שלה - חלק ניכר מהם (10) סניפים בהפעלה עצמית.

החברה צופה עלייה בהוצאות המימון שלה בשנת 2020, הנובעת מהגדלת המימון הבנקאי של פעילות תחום בתי הקפה כדי לתמוך בשינויים תזרימיים הנובעים מהתפרצות המגפה.