ווהאן הודיעה על פתיחת כל בתי הספר והגנים בעיר בשבוע הבא

כ-1.4 מיליון תלמידים ב-2,842 מוסדות לימוד צפויים לפתוח את שנת הלימודים ביום שלישי • ווהאן נחשבת למקור התפרצות נגיף הקורונה

תלמידים לומדים בבית ספר בווהאן בחודש מאי / צילום: China Daily, רויטרס
תלמידים לומדים בבית ספר בווהאן בחודש מאי / צילום: China Daily, רויטרס

העיר הסינית ווהאן, מקור התפרצות מגפת הקורונה, תפתח את כל בתי הספר והגנים שבתחומה ביום שלישי הקרוב. כך דווח היום ב"רויטרס". הרשויות בעיור דיווחו כי כ-1.4 מיליון תלמידים ב-2,842 מוסדות לימוד צפויים לפתוח את שנת הלימודים החדשה השבוע. בנוסף, אוניברסיטת ווהאן צפויה להיפתח ביום שני. 

רשויות העיר ציינו כי הכינו תוכנית חירום לחזרה ללמידה מרחוק במידת הצורך. בנוסף, ההמלצה לתלמידים היא לעטות מסכה בדרך לבית הספר ובחזרה לביתם וכן להימנע מתחבורה ציבורית במידת האפשר. 

בתי הספר נדרשו להצטייד בציוד מניעה ולקיים תרגולים כדי להתכונן לתרחיש של התפרצות חדשה. בנוסף, הם נדרשים למנוע התקהלויות לא הכרחיות ולהעביר דיווחים יומיים לרשויות הבריאות בעיר. "ברויטרס" ציינו גם כי לפי הודעות הרשויות, תלמידים ומורים זרים שלא יקבלו הודעה מבית ספרם, לא יורשו לחזור. 

ווהאן הייתה בתחילת השנה תחת סגר במשך מעל לחודשיים בשל התפרצות נגיף הקורונה. לפי נתוני סין, מניין המתים בעיר עומד על 3,869 איש - כ-80% מסך המתים במדינה. העיר התחילה בחזרה איטית לנורמליות באפריל האחרון, ומאז ה-18 במאי לא דווחו בתחומה מקרי קורונה חדשים.