ייצור מוצרי מגן מהקורונה העבירה את פלרם לרווח של 81 מיליון שקל ברבעון השני

יצרנית לוחות הפלסטיק שהחלה לעסוק בייצור מוצרים למניעת הידבקות בקורונה סיכמה את הרבעון השני עם עלייה של 100 מיליון שקל בהכנסות ל-486 מיליון שקל

זוג צעיר עם מסיכות מגן מפלסטיק הולך בין הדוכנים ברחוב, ישראל / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
זוג צעיר עם מסיכות מגן מפלסטיק הולך בין הדוכנים ברחוב, ישראל / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

מנייתה של פלרם  בולטת במסחר היום בבורסה בתל אביב לאחר שהחברה דיווחה ביום חמישי האחרון על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2020. החברה, העוסקת בעיקר בפיתוח, ייצור ושיווק של לוחות תרמופלסטיים, החלה לעסוק ברבעון הנוכחי גם בפיתוח ייצור ומכירה של מוצרי מגן שקופים ואטומים המתאימים להתמודדות עם נגיף הקורונה.

העלייה בביקושים למוצרי הלוחות השקופים וחממות ביתיות ומגני פנים פיצתה על הירידה בביקושים של חלק ממוצריה של פלרם בתחום השילוט והפרסום. בחברה מסבירים כי למעט הביקוש למגני הפנים שהתמתן עד סוף השני, מגמת העלייה בביקושים ממשיכה עד כה. עם זאת, החברה חוותה השבתה בפעילותה בחלק מהשווקים, כמו דרום אפריקה, הודו וחלק ממדינות אירופה. "החמרת המצב עלולה להביא לשיבושים נוספים בפעילות השוטפת של החברה", מסרה החברה בדוחות.

הכנסותיה של פלרם עלו ברבעון השני ב-100 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-486 מיליון שקל ברבעון השני. במחצית הראשונה הכנסותיה עלו ב-12.3% ל-866 מיליון שקל לעומת הכנסות של 771 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019. 

הרווח הגולמי עלה ברבעון השני ל-191 מיליון שקל לעומת רווח גולמי של 108 מיליון שקל ברבעון השני של 2019. שיעור הרווח הגולמי עלה השנה בכ-11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (במצטבר וברבעון השני), וזאת בעיקר בשל ירידה בתצרוכת החומרים בכל החטיבות של פלרם, השינוי בתמהיל המכירות והתייעלות תפעולית.

הרווח התפעולי זינק מ-4 מיליון שקל ברבעון השני של 2019 לרווח תפעולי של 94 מיליון שקל ברבעון השני של 2020. במחצית הראשונה הרווח התפעולי הסתכם ב-141 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 14 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019. 

לגבי המסים על ההכנסה, פלרם רשמה קיטון בשיעור המס האפקטיבי מול החציון המקביל אשתקד, וזאת כתוצאה משינוי תמהיל הרווח לפני מס בין מדינות בהן פעילה החברה, ניצול הפסדי עבר בגינם לא נוצרו מסים נדחים וכן הטבות מס שנבעו מתוכנית החילוץ בעקבות הקורונה בארה"ב המאפשרת לקזז הפסדים לשנים 2020-2018 עם הכנסות חמש שנים אחורה שמוסו בשיעור גבוה יותר.

בשורה התחתונה, פלרם עברה לרווח של 81 מיליון שקל ברבעון השני של 2020 לעומת הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון השני של 2019. את המחצית הראשונה של השנה סיכמה החברה עם רווח נקי של 112 מיליון שקל לעומת רווח נקי של מיליון שקל בלבד במחצית הראשונה של 2019.

מנייתה של פלרם מזנקת בכ-15% בבורסה לשיא של יותר משנתיים, מה שמשקף לה שווי של של 771 מיליון שקל.