המסעדנים מאיימים: אם מתווה גמזו לא יאושר, ניישם אותו גם ללא אישור

קבינט הקורונה דן בשעה זו במתווה ההגבלות החדש • יו"ר איגוד המסעדות שי ברמן: "יש אלפי מסעדנים שאנחנו יודעים שילכו איתנו"

מסעדה בתל אביב / צילום: Amir Cohen, רויטרס
מסעדה בתל אביב / צילום: Amir Cohen, רויטרס

על רקע התכנסות קבינט הקורונה בשעה זו, בענף המסדעות טוענים כי היום זוהי הזדמנות אחרונה לאשר מתווה מחודש לענף ההסעדה. המסעדנים מאיימים כי אם לא יאושר מתווה חדש בדומה להצעה של פרופ' רוני גמזו, הם יעברו ליישם אותו גם ללא אישור מהממשלה החל מיום שלישי הקרוב.

"המתווה של גמזו לא אושר בגלל המחלוקת בנוגע לטיסות לאומן, וכעת יוצא שהמסעדנים נאלצים לשלם מחיר, שכן בשל המחלוקת הזו ההנחיות למסעדות לא מתוקנות ואנחנו תקועים עם המגבלות הישנות בכל הארץ, שמגבילות את מספר הלקוחות שניתן להכניס למסעדה בכל זמן נתון", אומר היום ל"גלובס" שי ברמן, יו"ר איגוד המסעדות, כשהוא מתייחס להגבלה של מספר הסועדים ומספר הלקוחות שמותר להם לשהות בכל עת בחלל החיצוני והפנימי של כל מסעדה.

לדבריו, אם לא יאושר שינוי במגבלות על המסעדות ובתי הקפה, "אנחנו נכריז שהתו הסגול שלנו עובר להיות המתווה שהציג גמזו לפי שיטת הרמזור (חלוקה לרמות שונות של הגבלות לפי רמות התחלואה בערים). כבר יש אלפי מסעדנים שאנחנו יודעים שילכו איתנו".

לפי הערכת איגוד המסעדות, הכנסות המסעדות והברים בחודשים יולי ואוגוסט 2020 ירדו בשיעור של כ-40% לעומת החודשים המקבילים אשתקד, כשלטענתם "לא שינוי תקנות התו הסגול מעל 2,000 עסקים צפויים להיסגר עד סוף השנה".