זום ניפצה התחזיות ומעלה שוב את התחזית השנתית - המניה המריאה ב-22% במסחר המאוחר

זום דיווחה על מכירות בסך 663.5 מיליון דולר ברבעון מאי-יולי, עלייה מ-145.8 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, ועל רווח של 185.7 מיליון דולר

מנכ"ל זום אריק יואן / צילום: Mark Lennihan, AP
מנכ"ל זום אריק יואן / צילום: Mark Lennihan, AP

זום העלתה בפעם השנייה את התחזית השנתית שלה במהלך מגיפת הקורונה, וחיזקה בכך את מעמדה כאחת החברות המרוויחות ביותר מהמעבר לעבודה מהבית וללמידה מרחוק.

מגפת הקורונה הפכה כמעט בן לילה את זום מיישום שולי של חברות לכלי שרבים מסתמכים עליו כדי להישאר מחוברים לעמיתים שלהם לעבודה, למשפחה ולחברים. ובכך נתוני המשתמשים בזום נסקו בבת אחת.

אתמול לאחר נעילת המסחר בניו יורק דיווחה זום על מכירות בסך 663.5 מיליון דולר ברבעון מאי-יולי, עלייה מ-145.8 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, ועל רווח של 185.7 מיליון דולר. מדובר בתוצאה שעקפה את תחזיות האנליסטים, שצפו מכירות של 500 מיליון דולר ורווח של 134 מיליון דולר לשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 ביולי.

זום מסרה אתמול שמספר הלקוחות הרווחיים ביותר שלה, חברות גדולות, הוכפל ביותר מ-2 מאז השנה שעברה, ושהשימוש בשירותיה הולך ומתרחב. חברות קטנות עם עשרה עובדים או פחות היוו 20% מהמכירות לפני חצי שנה, וכעת הן תורמות 36% מההכנסות.

"ארגונים עוברים מטיפול בצרכי ההמשך של העסקים שלהם לתמיכה בעתיד של עבודה בכל מקום, למידה בכל מקום והתחברות בכל מקום", אמר מנכ"ל זום, אריק יואן.

המגיפה הניעה חברות רבות לאמץ כלים דיגיטליים בלוח זמנים מואץ. המגמה הזו מיטיבה עם ספקיות שירותי ענן כמו אמזון ומיקרוסופט, וכן עם חברות שמתנהלות בענן המחשוב, כמו סיילזפורס, שהעלתה בשבוע שעבר את התחזית השנתית שלה, וזום.

מנייתה של זום זינקה ביותר מ-22% לאחר נעילת המסחר, וזאת בהמשך לזינוק של יותר מ-8% שנרשם ביום המסחר אתמול.