ענף הפרסום מתאחד: משיק תערוכה לזכרו של איש הקריאטיב יניב זגורי שנהרג בחודש שעבר

וגם: מה הקשר בין שחמט להנפקת "מימון ישיר" שהתקיימה בת"א היום ותחרות הסטארט-אפים שימצאו פתרונות טכנולוגיים לקורונה • השיחה

יניב זאגי ז”ל / צילום: גיל גורן
יניב זאגי ז”ל / צילום: גיל גורן

בחודש יולי האחרון נהרג בתאונת אופנוע איש הקריאטיב יניב זגורי ("זאגי") והותיר הרבה חברים המומים וכואבים בענף הפרסום. זאגי, שתואר על ידי רבים כ"ילד פרא עם כישרון עצום", עבד בלא מעט משרדי פרסום בהם אדלר חומסקי, מקאן, ענבר מרחב ורבים בתעשייה הכירו אותו מקרוב ואהבו אותו מאוד. זאגי הותיר אחריו ילדה בת שבע שהייתה כל עולמו, וכעת חברים קרובים שצמחו בענף הפרסום פתחו יוזמה משותפת שנועדה להבטיח את עתידה - אבל באופן שהיה מדבר גם לליבו של אביה. זאגי החל בשנתיים האחרונות להתפתח כאומן ועבודותיו הוצגו במקומות שונים. לכן מבקשים החברים להשיק תערוכת ציורים לזכרו שכולה עבודות שנוצרו ונתרמו על ידי אנשי התעשייה. הציורים ימכרו לקהל הרחב וההכנסות יוקדשו לקרן שתיפתח על שם בתו ותועבר לה בהגיעה לגיל 18. בנוסף 10% מההכנסות מיועדים למלגת לימודים לאומנות חזותית בבצלאל. 

עם האנשים שמעורבים בהקמת התערוכה נמנים אנשי הקריאטיב מוטי רובינשטיין ושרון תאלס רפאל; דרור נחומי ממשרד הפרסום מברוקנר יער לוי; משה בנימין, כתב ועורך לשעבר באתר אייס; איש הדיגיטל דניאל סלע; והפרסומאי לשעבר והאומן בהווה גיל גורן. השבוע העלו כולם הודעות בדפי הפייסבוק שלהם כדי לקדם את היוזמה: "לפני מספר שבועות האיש עם הנשמה הכי צבעונית בתעשייה, זאגי, נהרג בתאונת דרכים. כדי לחגוג את הבנאדם שהיה, החלטנו, כמה חברים שזכו לעבוד איתו במהלך השנים, להקים אתר אונליין למכירת יצירות אמנות של אומנים.ות מתעשיית הפרסום והסביבה, אשר הכנסותיו תהינה קודש עבור בתו האהובה, אמה. זוהי המתנה שלנו למי שהייתה כל עולמו. הפרויקט מושק בימים אלה אך המכירה עצמה תצא לפועל בעוד חודשיים כדי שלאנשי התעשייה המעוניינים לקחת חלק במיזם יהיה זמן לבחור את הפריט שהם מעוניינים לתרום.

הנפקה בהשראת השחמט

את המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, פתחה חברת האשראי החוץ בנקאי מימון ישיר, מקבוצת ביטוח ישיר צור שמיר, לרגל ההנפקה הראשונה לציבור של מניות החברה (IPO) בשבוע שעבר. בטקס השתתפו, בהתאם למגבלות הקורונה: המנכ"ל ערן וולף וסמנכ"ל הכספים אורן שקדי, לצד חברות וחברי הנהלה ודירקטוריון ודורית וילנאי, מנהלת יחידת הנפקות בבורסה. בחגיגה לקח חלק, גם עם בצפייה מרחוק, אדם בשם מארק, ניצול שואה ערירי מדימונה ושחקן שחמט, אותו מבקר וולף מדי שבוע. ההיכרות בין השניים נולדה במסגרת התנדבות של וולף, ומאז הפך מארק לדמות מוכרת בחברה. לדברי וולף מארק הוא זה שלימד אותו כללים בשחמט אותם אימץ לחיים, למשל:  "תקוף לפני שתוקפים אותך", "חשוב מה הצעד שהיריב שלך יעשה בתור הבא" וכיו"ב.

מימון ישיר בפתיחת המסחר / צילום: ליאת מנדל
 מימון ישיר בפתיחת המסחר / צילום: ליאת מנדל

מצנח הזהב

שני מינויים בכירים של נשים בבנק ישראל: מנכ"לית מכון ויצמן מונתה למנכ"לית הבנק וראש אגף האסטרטגיה ברשות החשמל מונתה לתפקיד החדש של מנהלת מחלקת תקשורת והסברה. נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע על החלטתו למנות את שולמית גרי למנכ"לית בנק ישראל. גרי תיכנס לתפקיד בסוף החודש עם סיום תפקידו של המנכ"ל היוצא חזי כאלו. הנגיד קיבל את ההחלטה לאחר שראיין מספר מצומצם של מועמדים שהועברו לבחינתו על ידי ועדת האיתור שבראשות המשנה לנגיד אנדרו אביר.

בנוסף הודיע בנק ישראל על מינויה של נורית פלתר איתן לתפקיד מנהלת מחלקת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה של הבנק מדובר בתפקיד חדש שנוצר בעקבות יישום התכנית האסטרטגית שהוביל ירון. על-פי הודעת הבנק התפקיד יאגד את כל משאבי ההסברה של הבנק תחת מערך ארגוני וניהולי אחד, בדומה למקובל בבנקים מרכזיים מתקדמים בעולם.  פלתר איתן כיהנה בתפקידה האחרון כראש אגף אסטרטגיה ברשות החשמל. לפני תפקיד זה שימשה ככתבת כלכלית ופוליטית במספר כלי תקשורת. 

חדשות טובות

נתן שרנסקי, קרן פרס בראשית וסטארט-אפ ניישן סנטרל, פותחים תחרות סטארט-אפים לפתרונות טכנולוגיים לקורונה. כספי הזכייה בפרס יוקדשו לארגונים ועמותות הפועלים גם הם למאבק בהשלכות המגפה בישראל.