עוד חברה גדולה בדרך לבורסה: לפידות תנסה להנפיק את דניה סיבוס

במידה ותצא ההנפקה לפועל, דניה סיבוס תחלק עוד לפני ההנפקה את מניות אפריקה מגורים (56%) שהיא מחזיקה, לאפריקה השקעות

חברת ההחזקות לפידות קפיטל , הנמצאת בשליטת היו"ר יעקב לוקסנבורג (לוקסי), פועלת להנפקת חברת התשתיות והבנייה דניה סיבוס. כך דיווחה הבוקר לפידות לבורסה. 

לפידות רכשה את השליטה בדניה סיבוס בינואר השנה, לאחר השלמת הרכישה של אפריקה השקעות (80%) במסגרת הסדר חוב (ביחד עם בית ההשקעות אלטשולר שחם, המחזיק ב-20% מההון של אפריקה).

דניה סיבוס, המחזיקה בכ-56% ממניות אפריקה מגורים, רשמה ברבעון השני רווח נקי של 24.3 מיליון שקל, זינוק של 106% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שבו עמד הרווח על 11.8 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2020 נרשמה עלייה של 102% ברווח הנקי בהשוואה למחצית הראשונה של 2019, לכ-44 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה זינק ב-1.35 מיליארד שקלים מתחילת השנה, ונאמד ב-8.5 מיליארד שקל נכון לסוף הרבעון השני, בעיקר על רקע גידול הפעילות בתחום הבנייה והתשתיות בישראל.

במידה ותצא ההנפקה לפועל, דניה סיבוס תחלק עוד לפני ההנפקה את מניות אפריקה מגורים שהיא מחזיקה, לאפריקה השקעות. זאת, בהתאם לחוק הריכוזיות המחייב את לפידות "לקפל" לפחות שכבה אחת בפירמידת השליטה. שווי מניות אלה בבורסה עומד כיום על כ-690 מיליון שקל. 

בבורסה נסחרות כיום מספר מניות של חברות תשתיות ובנייה, ביניהן שיכון ובינוי וקבוצת אשטרום, הנסחרות כיום במכפילים היסטוריים של 14-25. הנפקה של דניה סיבוס, לכן, עשויה להתבצע לפי שווי של כ-1.8-1.5 מיליארד שקל לחברה (אם כי הפרידה מאפריקה מגורים צפויה לקצץ משמעותית בשווי של דניה). 

דניה סיבוס, אותה מוביל המנכ"ל רונן גינזבורג, הוקמה לפני למעלה מ-50 שנים. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים בארץ ובעולם ובבעלותה חברות בנות רבות ביניהן סיבוס רימון בניה מתועשת, חברת פורמה פרויקטים המתמחה בביצוע עבודות גמר, פרוייקטי בוטיק ועבודות שימור; חברת גאו-דניה המתמחה בביצוע עבודות גאוטכניקה ותת קרקע; חברת דניה סלע המתמחה בציוד בניה מתקדם, מעליות משא, משאבות בטון ומנופים ; חטיבת דניה מערכות ואחזקות המתמחה בתכנון וביצוע עבודות אלקטרומכאניות מורכבות ומפעל אלום דניה המתמחה בעבודות אלומיניום. בנוסף, פועלת החברה באמצעות חברות בנות ברומניה , ארה"ב ופולין .

בשבוע שעבר עדכנה דניה סיבוס כי זכתה במכרז של חברת נתיבי איילון לתיכנון וביצוע הרחבת מקטע באורך 5 קילומטר של כביש מספר 2, בין מכון וינגייט לשפיים (קטע א'4). התמורה לדניה סיבוס נאמדת ב-218 מיליון שקלים. העבודות צפויות להימשך כ-3.5 שנים. 

מניית לפידות קפיטת הכפילה את ערכה בשנה האחרונה ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.2 מיליארד שקל.