מחליף זמני למרידור: יוגב גרדוס מונה למ"מ ראש אגף התקציבים

שר האוצר החליט למנות את סגן הממונה על התקציבים לענייני מאקרו, יוגב גרדוס, לתפקיד מ"מ ראש אגף התקציבים באוצר • גרדוס ריכז בשנים האחרונות באגף את העבודה על הכנת תקציב המדינה

יוגב גרדוס / צילום:מתן פורטנוי
יוגב גרדוס / צילום:מתן פורטנוי

יוגב גרדוס מונה לממלא מקום הממונה על התקציבים, לאחר התפטרותו של שאול מרידור בתחילת שבוע שעבר. גרדוס הופיע בדיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת שעסק בין היתר בהאשמות שעלו ממכתבו של מרידור לפיהן שר האוצר ישראל כ"ץ ביקש מהדרג המקצועי במשרדו לפרסם אומדנים תקציביים פיקטיביים.

גרדוס שנשאל על ידי יו"ר הוועדה ח"כ עופר שלח (יש עתיד) לתגובתו על הפרשה השיב כי "אגף התקציבים בנוי מ-60 כלכלנים, שהם עובדי ציבור. מה שקרה אינו נעים, אבל אנחנו מתפקדים ויש לנו אתגר מאוד משמעותי השבוע עם החלטת הממשלה. ידענו עליות ומורדות וככל שרוצים את השירות שלנו, נמשיך לעשות זאת".

בתשובה לשאלות חברי הוועדה אישר גרדוס כי באגף התקציבים לא מתבצעת כעת עבודה על תקציב 2021 ואמר כי "כפי שאמר שר האוצר, העבודה על הכנת תקציב לשנת 2021 תחל מיד לאחר אישור התכנית המפורטת (לשימוש ב-11 מיליארד שקלים ב-2020 ע"ב)". בתשובה לשאלה האם התקציב שיוגש לכנסת בסוף חודש דצמבר יהיה תקציב 2020 או תקציב 2020-2021 אמר גרדוס כי באגף יפעלו בהתאם להנחיות הדרג הפוליטי.

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע כי החליט למנות את יוגב גרדוס, סגן הממונה על התקציבים לענייני מאקרו, לתפקיד מ"מ ראש אגף התקציבים באוצר. כ"ץ שהחליט על מינויו של גרדוס בתום פגישה שנערכה ביום ראשון עם סגני הממונה על התקציבים אמר כי "אני משוכנע שניסיונו ויכולותיו של יוגב יתרמו תרומה רבה לפעילות משרד האוצר ויישום מדיניות הממשלה".

גרדוס, נחשב לגורם המקצועי הבכיר באוצר בעניינים פיסקליים. הוא היה אחראי על הכנת תקציבי המדינה וקופסאות הקורונה ובנוסף ריכז את הטיפול בהעלאת גיל הפרישה לנשים, בהליכי הקמת הבנק האינטרנטי וביישום המלצות ועדת שטרום להפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים והפיכתן לבנקים. צוות בראשותו שמונה על ידי סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) המליץ להעביר את הפיקוח על מגזר הפינטק מרשות שוק ההון לרשות ניירות ערך, המלצה שעוררה תרעומת רבה מצד הממונה על רשות שוק ההון משה ברקת.

גרדוס (38) הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וראיית חשבון בהצטיינות יתרה מהאוניברסיטה העברית, תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית, וכן תואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת הרווארד. הוא החל את דרכו באגף התקציבים לפני כעשור, במהלכו שימש כרפרנט ורכז בתחום המאקרו ולאחר מכן ריכז את תחום הביטוח הלאומי והרווחה במשרד האוצר. בנוסף, שימש יו"ר ועדת הכספים של דירקטוריון נמל חיפה בין השנים 2015-2014. 

יוגב גרדוס

בן 38, נחשב לגורם המקצועי הבכיר באוצר בעניינים פיסקליים והחל את דרכו באגף התקציבים לפני כעשור • בעל תואר שני במנהל עסקים מהאוני' העברית, ותואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת הרווארד