"נעשה הכל בלי לחץ": יאיר לפיד הודיע שלא יקיים פריימריז ביש עתיד לפני 2021

לדברי ח"כ יאיר לפיד, כאשר ח"כ עופר שלח העלה את הנושא לפני כשבוע, המפלגה כבר הייתה בתהליך תכנון בחירות פנימיות • עוד ציין לפיד כי הוא דוחה על הסף שיטות התמודדות שהרסו מפלגות אחרות

יאיר לפיד / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יאיר לפיד / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר היום (ב') בישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, כי המפלגה תקיים בחירות פנימיות במהלך 2021. לדבריו, כאשר ח"כ עופר שלח העלה את הנושא לפני כשבוע, המפלגה כבר הייתה בתהליך תכנון בחירות פנימיות.

"המטרה היא להגיע במהלך 2021, לוועידת המפלגה הראשונה. בוועידה הזו אנחנו נמצא את הדרך הטובה ביותר לקיים בחירות פנימיות לתפקיד יושב ראש המפלגה", אמר לפיד.

לפיד ציין כי הוא דוחה על הסף שיטות התמודדות שהרסו מפלגות אחרות: "במסגרת התהליך שהתחלנו בו בתוך המפלגה בחנו כבר כמה שיטות לקיום בחירות פנימיות. אחת האפשרויות שנפסלו, היא פריימריז פתוחים. פריימריז פתוחים זה קבלני קולות ומפקדי ארגזים, כל מה שאין ולא יהיה בד.נ.א שלנו. כל מה שהרס מפלגות אחרות. ההצעה לא התקבלה".

לפיד ציין כי ח"כ שלח יהיה אחד המתמודדים, "תהיה התמודדות. אני מברך עליה, הגיע זמנה, אבל אנחנו נעשה הכל בלי לחץ. שלח יהיה אחד המתמודדים ויבואו נוספים".

עוד אמר לפיד כי "ביש עתיד חברים אלפי פעילים שנלחמים שנים בשוחות. הם הרוויחו בזיעה, בצמתים ובגשרים את הזכות לעצב את דמותה ולבחור את הנהגתה. את הבחירות הפנימיות אנחנו נבנה איתם בעבודה משותפת. עם ראשי המטות ועם הפעילים המרכזיים".

הוא ציין כי מפלגתו היא האלטרנטיבה "האמיתית היחידה לשלטון נתניהו", והוסיף כי "יש לנו מטרה ברורה: להחליף את השלטון בישראל. להוציא את נתניהו מבלפור ולהקים ממשלה בראשותי שתלך להלחם בקורונה ולטפל בכלכלה".