שאול אולמרט חוזר עם סטארט-אפ חדש: ”חזירים מעופפים“

הסטארט-אפ נחשף בפוסט בפייסבוק שפרסם שותפו של אולמרט אילן לייבוביץ, בו הוגדרה החברה בתור ”סטארט-אפ B2C שמפתח אפליקציית מובייל מהפכנית לדור ה-Z שמשלבת יצירה, סושיאל מדיה וכתיבה" • לדברי אולמרט, "אנחנו נמצאים ממש בכתיבת שורות הקוד הראשונות"

שאול אולמרט / צילום: איל יצהר, גלובס
שאול אולמרט / צילום: איל יצהר, גלובס

אחרי שפרש מתפקיד מנכ"ל פלייבאז באוקטובר שנה שעברה, שאול אולמרט חוזר עם סטארט-אפ חדש. החברה החדשה נקראת "חזירים מעופפים" והמוצר המתוכנן יקרא Piggy.

הפרויקט החדש נחשף בפוסט שפרסם אמש בפייסבוק אילן לייבוביץ, שותפו של אולמרט. לייבוביץ הגדיר את החברה החדשה בתור "סטארט-אפ B2C שמפתח אפליקציית מובייל מהפכנית לדור ה-Z שמשלבת יצירה, סושיאל מדיה, כתיבה וכמה מהטכנולוגיות הכי מתקדמות של היום והמחרתיים". אולמרט יכהן כמנכ"ל החברה החדשה ולייבוביץ כמנהל טכנולוגיות ראשי (CTO). לייבוביץ כתב עוד כי "אנחנו כבר ממומנים היטב (כן, זה היה זריז) ועכשיו אנחנו מחפשים את הצוות הראשונים שלנו".

בשיחה עם "גלובס" אמר אולמרט כי הרעיון לסטארט-אפ התחיל להתגבש לפני כחצי שנה אך "אנחנו נמצאים עדיין בשלב כתיבת שורות הקוד הראשונות ועוד אין לנו הכרזות".

בראיון שנתן במוסף G של "גלובס" עם פרישתו מניהול פלייבאז, הסביר אולמרט את החלטתו בין השאר בתחושת שחיקה מרכבת ההרים של ניהול סטארט-אפ, במיוחד על רגע הפיטורים שביצעה פלייבאז. "חוויתי המון לחץ. אתה הולך לישון בלילה ואתה יודע שאתה מגייס עכשיו 20 עובדים חדשים לעבודה, אבל אתה מבין שהכנסות ירדו ואולי לא תוכל להעסיק אותם. הם עזבו עבודה בשבילי, ויתרו על הזדמנויות אחרות. זה היה בעוצמות מאוד גבוהות", אמר אז אולמרט.

"הרגשתי אז צורך לקחת פסק זמן, רציתי שקט, אבל לא עזבתי בשביל משהו אחר, זה לא שפתאום החלטתי להיות טבח או לנסוע לטייל מסביב לעולם. לא ידעתי אז בדיוק כמה זמן הפסק זמן הזה יקח", אמר אולמרט היום. "היה רעיון קודם שבדקתי ונפל ולפני חצי שנה הרעיון הזה התחיל להתגבש".

בטור שפרסם ב"גלובס" ביוני השנה התייחס אולמרט למחאת המפרסמים נגד פייסבוק, ומתח ביקורת על הרשת החברתית שלא הבינה כי יחד עם הצלחתה מוטלת עליה גם אחריות מוסרית.

אולמרט, בנם של עליזה ואהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, הקים את פלייבאז ב-2011 יחד עם תום פחיס, שמכהן כיום כמנכ"ל. לאחר עזיבת אולמרט, החברה שינתה את שמה מפלייבאז ל-Ex.co. החברה מפתחת פלטפורמה ליצירת תוכן אינטראקטיבי במטרה להגיש לגולשים תכנים בצורה אחרת וכך להגדיל את המעורבות שלהם. בשיאה פלייבאז העסיקה יותר מ-150 עובדים.

ליבוביץ היה אחד ממייסדי ראונדס (Rounds), שפיתחה פלטפורמת וידאו-צ‘ט ונמכרה ב-2017 לחברת Kik הקנדית. בהמשך הוא עבד בחברת הבינה המלאכותית Resonai וב-OpenWeb(לשעבר spot,IM).