נתניהו למפלגות האופוזיציה: גבו את פעולות הממשלה במלחמה בקורונה

ראש הממשלה גינה את קריאתו של חה"כ אביגדור ליברמן לסרב להנחיות הממשלה וכינה את התנהלות ראשי האופוזיציה "אנרכיה" • גנץ: "כל יום שחולף הביצוע טוב על קודמו"

בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול
בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (ב') לראשי סיעות האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, ח"כ אביגדור ליברמן, ח"כ איימן עודה וח"כ נפתלי בנט -כולם למעט ח"כ ניצן הורביץ (מרצ) - וביקש מהם לגבות אותו בפעילותו במאבק במגפת הקורונה.

"ראיתי בצער ודאגה התבטאויות חסרות אחריות מצידכם אשר מחלישות, מפלגות ופוגעות באחדות הציבור במאבק בקורונה", כתב להם נתניהו, כאשר הוא מתייחס במיוחד לקריאה של ליברמן היום לסרב להנחיות הממשלה.

"התבטאויות מסוכנות וחסרות אחריות מצד נציגי ציבור עלולות להביא לאי-ציות להנחיות משרד הבריאות והמשטרה - וכתוצאה מכך לאובדן חיי אדם. בשעה זו, שבה אנו פועלים יומם וליל לנצח את המגפה, אני מצפה מכם לחדול מהתבטאויות אלה, לגלות אחריות, ולהבהיר לציבור שיש לקיים את ההנחיות במלואן", הוא כתב. בהמשך במהלך הצהרה לתקשורת, כינה נתניהו את התנהלות ראשי האופוזיציה "אנרכיה".

יצויין כי נתניהו לא פנה פומבית גם לשרים ליצמן ודרעי, שקריאותיהם מן הימים האחרונים הובילו לשיבוש הצעותיו של הפרויקטור רוני גמזו.

בהצהרה של נתניהו היום בערב (ב׳) הוא אמר כי "החלטנו להביא צעד של בלימה, סגר על 40 ערים אדומות. לפי החוק חייבים להיוועץ עם ראשי הערים ולכן היה צורך ב-24 שעות נוספות כדי להשלים את המהלך. בהמשך השבוע נכנס את קבינט הקורונה ונקבל החלטות נוספות. אני יודע שההחלטות כרוכות במחירים לא פשוטים וניתן לכך פתרונות".

שר הביטחון בני גנץ, דיבר גם הוא בהצהרה לתקשורת, אליה הגיע יחד עם נתניהו. לדבריו, "כל המשרדים יושבים בתוך חמ"ל אחד ומנהלים את העניין בצורה אפקטיבית ובמהירות הולכת ומשתפרת. אנחנו בסוף ההתחלה של העניין. כל יום שחולף הביצוע טוב על קודמו. היעד שלנו הוא לקטוע את שרשרת ההדבקה ולהכניס אנשים נכונים לבידוד".

גנץ שיבח את שיתוף הפעולה בין הגופים ואמר כי "זה לא שאלה של קרדיט, אלא של תוצאה".

ח"כ נפתלי בנט הגיב לדבריו של ליברמן עם הקריאה לאי מילוי הנחיות ואמר "הוא קודח חור בסירה של כולנו רק כדי להעניש את מפקד הסירה. אנחנו אומנם בסירה ששטה לשום מקום, אבל הקריאה הזו לאנרכיה - תטביע את כולנו".

במהלך ההצהרה נשאל נתניהו לגבי נתונים שיש או אין על הדבקות הציבור במהלך ההפגנות ואמר כי המפגינים בבלפור סוגרים את הניידים שלהם על מנת להימנע ממעקב של שירותי הבריאות.

יצוין שקטיעת שרשרות ההדבקה אינה רק באמצעות איכון ניידים, אלא גם באמצעות תחקירים אפידימיולוגיים.

לפיד: "נכשלת כישלון חרוץ בטיפול במשבר"

לפיד השיב לנתניהו תוך זמן קצר במכתב מטעמו: "בחודשים האחרונים מתמודדת מדינת ישראל במאבק העולמי נגד התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת מאבק זה נכשלת כישלון חרוץ בטיפול במשבר בהיבט הבריאותי והכלכלי. גרמת לישראל להיות מקום ראשון בעולם בתחלואה, הובלת לקריסת המשק, וגרמת לשבר חסר תקדים באמון הציבור במוסדות המדינה ובהנהגתה. ההתבטאויות המסוכנות, היהירות וחסרות האחריות שלך ושל סביבתך הקרובה והכשל העמוק בתהליך קבלת ההחלטות הביאו לכך שיש בישראל למעלה מאלף מתים מנגיף הקורונה, כמעט מיליון מובטלים, מעל 70 אלף עסקים יסגרו עד סוף השנה ומדינת ישראל נמצאת בגירעון התקציבי הגדול בתולדותיה. בשעה זו, בה ניצבת ישראל מול המשבר הבריאותי והכלכלי החמור בתולדותיה אני מצפה ממך לקחת אחריות, להודות בכישלונך ולהתפטר".

גם ח"כ ליברמן השיב לנתניהו במכתב: "קיבלתי את מכתבך בתדהמה רבה. טענותיך חסרות שחר ורחוקות שנות אור מהמציאות. כל ההחלטות שהתקבלו על ידך עד עתה מנועות משיקולים פוליטיים ולא עניינים. מעולם לא טרחת לכנס את ראשי מפלגות האופוזיציה על למנת להסביר את מדיניות הממשלה במאבק בנגיף הקורונה ובמשבר הכלכלי, כי אין לך מדיניות, ולכן לא ניתן לתמוך במשהו שלא קיים. כמו כן, אם לא מספיק לנו נגיף הקורונה, אתה מפיץ את נגיף האנדרלמוסיה. הממשלה לא התכנסה 6 שבועות, דבר חסר תקדים שלא קרה מאז קום המדינה. ההחלטות מתקבלות בשלוף וברגע האחרון, כולל ההחלטות על דחיית התקציב, על פתיחת שנת הלימודים, המגבלות על ערים אדומות, הנסיעה לאומן וכו'. במקום להחזיק את אזרחי מדינת ישראל כבני ערובה ולהוביל את המדינה לסגר כללי בחגי תשרי בגלל שאתה מ-פ-ח-ד מדרעי ומליצמן".