פז מרחיבה את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת: תרכוש 50% מ-EV-Edge המתמחה בתחום הטעינה לרכבים חשמליים

חברת אי. וי. אדג' (EV-Edge) המוחזקת על ידי קבוצת יוניון עוסקת בתחום טעינת רכב חשמלי • העסקה תעשה על פי שווי של כ-48 מיליון שקל

אברהם ביגר / צילום: תמר מצפי
אברהם ביגר / צילום: תמר מצפי

חברת פז נפט מדווחת היום (ג') כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת 50% מפעילותה של חברת אי. וי. אדג' (EV-Edge) המוחזקת על ידי קבוצת יוניון לפי שווי של 48 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה, יחזיקו החברות בבעלות שווה ב-EV-Edge. מהדיווח עולה, כי התשלום יעשה בדרך של מתן הלוואת בעלים/שטרי הון ל-EV-Edge על-ידי פז, בסכום זהה לסכום שהושקע כהלוואות בעלים על-ידי בעלי מניות הקיימים מקבוצת יוניון, והיתרה כתשלום לבעלי המניות הקיימים בגין מחצית ממניותיהם.

EV-Edge מנוהלת על-ידי רונן יבלון ועוסקת בתחום טעינת רכב חשמלי. כיום לחברה למעלה מ-200 עמדות טעינה ציבוריות הפעילות באפליקציה, ועשרות הסכמים להקמת עמדות טעינה בפריסה ארצית. בסך הכל צפויה EV-Edge להקים בשנה הקרובה כ-900 עמדות טעינה נוספות, מתוכן כ-50 עמדות טעינה מהירות.

אברהם ביגר, יו"ר קבוצת פז: "פז מדווחת היום על עסקה שנייה בחודש האחרון בתחום האנרגיה הירוקה. אנו רואים את התחום כאסטרטגי ומשלים לתחומי הפעילות שלנו כיום ולכן, אנו תמיד נמצאים עם היד על הדופק ובוחנים חברות סטארט אפ וחברות בשלבים מתקדמים שעשויות להתאים לפעילותינו. אנו ממשיכים בהליך מימוש האסטרטגיה כפי שהוחלט והובטח".

רן דנאי, מנכ"ל פעילות הרכב של יוניון, מסר היום: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה בין קבוצת יוניון לחברת פז המובילה את שוק האנרגיה בישראל. כקבוצה בעלת ניסיון והכרות עמוקה עם שוק הרכב, אין לנו ספק כי מהפכת הרכב החשמלי תואץ משמעותית בשנים הקרובות, וכי רכב חשמלי יהפוך להיות חלק מהחיים של כולנו. השותפות החדשה תאפשר לנו לממש את החזון של EV-Edge לטעינה מחוברת, זמינה ונגישה בכל מקום באמצעות פתרונות 360 חכמים ומתקדמים סביב עולמות הטעינה החשמלית".