משפחה כן בוחרים: אחרי 20 עונות, "הקארדשיאנס" יורדת מהמסכים

וגם: הדולר הטוב של יוני אסיא והקהילה היהודית בפורטוגל שתרמה 15 אלף אירו לארגון בישראל • השיחה

בנות משפחת קרדשיאן / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
בנות משפחת קרדשיאן / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

"בלב כבד ששמור להחלטות שכאלו, קיבלנו החלטה כמשפחה להפסיק את המשך הקארדשיאנס". כך, כתבה בחצות (שעון ישראל) קים קרדשיאן, ובכך בישרה ל-188 מיליון עוקביה כי תוכנית הטלוויזיה הפופולרית נפרדת מהמסך בתום 14 שנה, 20 עונות, מאות פרקים, וסך עצום של תוכניות ספין-אוף. עוד הסבירה הכוכבת כי העונה האחרונה תשודר בראשית 2021. בשלב זה לא נומקה ההחלטה, זולת העובדה שמדובר ב"החלטה משפחתית". נכון לכתיבת שורות אלו זכה הפוסט באינסטגרם למעל 5 מיליון לייקים מרחבי העולם. המופע הטלוויזיוני של משפחת קארדשיאן הצמיח סגנון שונה ונועז של תוכניות ריאליטי. היא משודרת בערוץ !E האמריקאי מאז 2007, ומהווה את אחת הסדרות הפופלריות ביותר שלו, ולה מעריצים גם בישראל. הסדרה מתחקה אחרי (כל) קורותיה של בני ובעיקר בנות משפחת ג'נר-קרדשיאן, בביתם שבלוס אנג'לס. למרות הוותק היא כאמור ממשיכה להיות פופולרית ומדוברת, זכתה בארה"ב בפרסים, כאשר בני המשפחה מוסיפים להצלחה בהיותם פעילים ברשתות החברתיות. קריס ג'נר, אם המשפחה, היא  המנהלת האישית של בנותיה ואחת המפיקות של הסדרה. בעבר היא הייתה נשואה לרוברט קרדשיאן ששימש כאחד מפרקליטיו של או. ג'יי. סימפסון. הבת קים, כותבת הפוסט המרגש, היא המפורסמת והפופורית יותר מבין בני ובנות המשפחה. 

הדולר הטוב של יוני אסיא

משבר הקורונה העלה מחדש את התמיכה ברעיון ישן: הכנסה בסיסית לכל, לפיו המדינה מעניקה תשלום אחיד לכלל אזרחיה. כעת מתברר כי גם לתעשיית הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים יש מה להגיד בעניין. השבוע הושק מטבע קריפטו בשם GoodDollar ("דולר טוב"), שנועד לאפשר הכנסה כזו. מייסד הפרויקט הוא יוני אסיא, המנכ"ל ואחד המייסדים של חברת הפינטק הישראלית eToro. "גוד דולר", כפי שמציגה העמותה  בהובלתו של אסיא, הוא "מיזם ללא כוונת רווח, הממומן על ידי איטורו". על פי אתר המיזם, המטבע ($G) "הושק עם מחיר ראשוני של 0.0001 דולר ארה"ב למטבע. מיד לאחר ההשקה, המחיר משתנה ונקבע בהתאם לשימוש במטבעות".  

רועי קצירי

הטרקלין

אירינה נבזלין, יו"רית דירקטוריון מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות מקימה יחד עם רונית חסין הוכמן את חברת IMPROVATE, שמטרתה - הנגשת חדשנות וטכנולוגיה בעולם, בדגש על חברות ישראליות. החברה פועלת מלונדון ומתל אביב, ושואפת לחבר מנהיגים משקיעים ומקבלי החלטות, באמצעות כנסים ומשלחות. הכנס הראשון יתקיים כבר ב-29 בספטמבר במתכונת משולבת בין פיזי לבין מקוון. הכנס יעסוק ב-"ביטחון במזון", ויפתח אותו ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר.

חדשות טובות

הקהילה היהודית של העיר פורטו שבפורטוגל, תרמה 15 אלף אירו לארגון "לקט ישראל", שאוסף ומחלק מזון לנתמכים ברחבי הארץ. הכסף נאסף כהכנסות מהסרט The Light of Judah, העוסק בקשר שבין יהודים וקתולים בימי הביניים.