טיקטוק דנה עם ארה"ב בדרכים להימנע ממכירתה

לא ברור אם חלופה כלשהי תספק את החששות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לגבי אפליקציית שיתוף וידאו בבעלות סינית

TIKTOK / צילום: שאטרסטוק
TIKTOK / צילום: שאטרסטוק

בייטדאנס, החברה האם הסינית של היישום טיקטוק, דנה עם הממשל האמריקני בהסדרים אפשריים שיאפשרו לאפליקציית שיתוף הסרטונים הקצרים הפופולרית להימנע ממכירה מלאה של פעילותה בארה"ב, כך לפי יודעי דבר.

הדיונים על אופציה כזו פכו לחשובים יותר מאז שממשלת סין נקטה צעדים שיהפכו את מכירת טיקטוק לענקית טכנולוגיה כמו מיקרוסופט לקשה יותר, מסרו המקורות. הם מתנהלים מול תאריך יעד שקבע הנשיא טראמפ להסכמת טיקטוק להימכר - או שפעילותה בארה"ב תיאסר, כאשר המאבק הגאו-פוליטי על היישום הזה מחריף.

כמה אופציות נשארו על השולחן, המצב נזיל ומכירה היא עדיין אפשרות, מסרו המקורות. גם אם לא תהיה מכירה מלאה, התוצאה תהיה כנראה ארגון מחדש של טיקטוק, מסר אחד המקורות. זה עשוי להיות בעסקה שבה טיקטוק תבחר שותפה אמריקנית שתבטיח לשמור על הנתונים שלה ותקבל אולי החזקת מיעוט בה.

החשש העיקרי של נציגי הממשל שמעורבים בדיונים היא האבטחה של נתוני המשתמשים בטיקטוק, ושמירה עליהם מחוץ להישג היד של ממשלת סין, לפי המקורות יודעי הדבר.

טראמפ אמר כמה פעמים שהוא רוצה שחברה אמריקנית תקנה את הפעילות בארה"ב, ולא ברור אם חלופה כלשהי תשביע את רצונו. לא ברור גם היכן סין עומדת בפרשה הזו.

דוברת משדר החוץ האמריקני, מוניקה קראולי, מסרה בהודעה שהמשרד "מתמקד כעת אך ורק בדיונים שקשורים למכירת טיטוק לפי ההוראה של הנשיא מ-14 באוגוסט".

בייטדאנס בודקת אופציות כולל את מכירת הפעילות האמריקנית של טיקטוק למיקרוסופט, שאליה יצטרפו וולמארט או אורקל.

השיחות הפכו למורכבות יותר בסוף אוגוסט, כאשר סין פרסמה הגבלות חדשות על יצוא טכנולוגיית בינה מלאכותית, וכפתה על בייטדאנס לקחת פסק זמן ולבדוק את ההגבלות הללו יכולות להשפיע על מכירה.

שאלה אחת היא אם ההוראה הסינית תמנע מהאלגוריתמים החשובים של טיקטוק להיות כלולים במכירה, מסרו מקורות שמקורבים לצדדים שמעוניינים בטיקטוק. במידה שהתשובה חיובית, היישום הזה יהפוך להרבה פחות אטרקטיבי.