ניצחון להנהלת חברת החשמל: יו"ר ועד המהנדסים בחברה ייאלץ להתפטר - אחרת יודח מתפקידו

בית הדין לעבודה בחיפה הורה ליו"ר ועד המהנדסים בחברה, יעקב חי, להתפטר מתפקידו, אחרת יועבר מתפקיד מנהל מחלקת משאבים לוגיסטיים בחברה אותו הוא ממלא • חי משמש בתפקיד יו"ר ועד המהנדסים מזה שלושים שנה

חברת החשמל /  צילום: יוסי וייס
חברת החשמל / צילום: יוסי וייס

בית הדין לעבודה בחיפה קיבל את עמדת הנהלת חברת החשמל והורה ליו"ר ועד המהנדסים בחברה, יעקב חי, להתפטר מתפקידו, אחרת יועבר מתפקיד מנהל מחלקת משאבים לוגיסטיים בחברה אותו הוא ממלא.

חי, המשמש בתפקיד יו"ר ועד המהנדסים מזה שלושים שנה, התמנה לפני כשנה לתפקיד מנהל מחלקה, לאחר שזכה במכרז. במסגרת בחירתו נדרש לעזוב את תפקידיו השונים בוועד העובדים. ואולם, חי סירב לעזוב את תפקיד יו"ר ועד המהנדסים וטען כי סיכום דברים שנחתם בינו לבין עמית אוברקוביץ (ששימש בתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת החשמל, והתמנה מאז לתפקיד המשנה למנכ"ל בנק הפועלים ומנהל חטיבת משאבי אנוש בבנק) מאפשר לו להמשיך לשמש בתפקיד יו"ר ועד המהנדסים, במקביל לתפקיד מנהל מחלקה. 

נשיא בית הדין לעבודה בחיפה, השופט אלכס קוגן, דחה את עמדתו של חי, "לאחר שעיינו בכל המסמכים שלפנינו, ושקלנו את כל טענות הצדדים שוכנענו לכאורה, כי אין המבקש יכול לשמש כמנהל מחלקת משאבים ולוגיסטיקה חטיבתי ובו בזמן להיות פעיל בנציגות העובדים, ודאי לא כיו"ר ועד מהנדסים מרחב צפון".

השופט קוגן כינה את עדותו של חי בבית הדין "מיתממת", וקבע כי על חי לעזוב את תפקיד יו"ר ועד המהנדסים ואת כל שאר תפקידיו הפעילים בוועד, שאם לא כן תוכל חברת החשמל להעבירו מתפקיד מנהל המחלקה. 

את חי ייצגו עו"ד רון דרור ועו"ד אופיר מנצ׳ל. את חברת החשמל ייצגו עו"ד חגי ורד ועו"ד רועי נפתלי ממשרד הרצוג פוקס נאמן.