הבנק המרכזי האירופי מותיר את הרבית ללא שינוי; מתקן למעלה הערכות הצמיחה השנה

נשיאת הבנק כריסטין לגארד הודיעה כי הארגון לא ירחיב בשלב זה את תוכנית הרכישה של אג"ח ממשלתי וחברות אירופיות, שהוכרזה כדי להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה

כריסטין לגארד / צילום: שאטרסטוק
כריסטין לגארד / צילום: שאטרסטוק

הבנק המרכזי האירופי הותיר את הרבית בגוש האירו ללא שינוי היום, ונשיאת הבנק כריסטין לגארד הודיעה כי הארגון לא ירחיב בשלב זה את תוכנית הרכישה של אג"ח ממשלתי וחברות אירופיות, שהוכרזה כדי להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה. לגארד ציינה כי הבנק ינטר ו"יעקב בזהירות" אחרי הייסוף שהתרחש באירו מול הדולר בשבועות האחרונים. בעקבות ההודעה ומסיבת העיתונאים עלה האירו ביחס לדולר, לרמה של 1.19 דולר לאירו, וביחס לליש"ט עלה המטבע האירופי ב-1.1%.

הבנק המרכזי האירופי הודיע כי הוא מותיר את הרבית על הפיקדונות ברמה של מינוס 0.5%. בנוגע להשפעה של האירו החזק על הייצוא ועל המחירים באירופה, אמרה לגארד: "(אנו) ננטר בזהירות את הנושא הזה, ואכן דנו בזה באינטנסיביות במסגרת הדיונים במועצת הנגידים של הבנק". הבנק הודיע כי לא ירחיב בשלב זה את שתי התוכניות בשווי כולל של 1.35 טריליון אירו לרכישת אג"ח ממשלות וחברות בגוש האירו במטרה לתמוך בו בהליך היציאה מהמשבר הכלכלי.

לגארד ציינה לחיוב את ההתאוששות הכלכלית המהירה יחסית בחלק ממדינות האירו, ואמרה כי "המידע שהתקבל מאז פגישתנו האחרונה ביולי מראה על התאוששות חזקה, ובפעילות העולה בקנה אחד עם ההערכות הקודמות שלנו". היא ציינה כי "הביקושים הפנימיים בגוש האירו הפגינו עלייה משמעותית מהרמות הנמוכות בעבר". היא הוסיפה כי הבנק מתקן למעלה את אומדן המיתון שיירשם השנה במדינות הגוש - ממינוס 8.7% שהוערכו לפני כחודשיים למינוס 8% בלבד לפי ההערכות כיום.