הנדל נגד נתניהו: "אל תטוס לארה"ב לפני שמתווה הסיבים מאושר בממשלה"

שר התקשורת הטיל את האחריות על כך שמתווה הסיבים עוד לא אושר על ראש הממשלה • "הסכם השלום חשוב אבל אי אפשר להכנס לסגר ארצי כשאנחנו בסכנת קריסה של תשתיות תקשורת"

יועז הנדל / צילום: כדיה לוי, גלובס
יועז הנדל / צילום: כדיה לוי, גלובס

שר התקשורת יועז הנדל מסלים את המאבק לאישור מתווה הסיבים האופטיים בעקבות סירוב ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את אישור המתווה בישיבת הממשלה. זו הפעם הראשונה שהנדל מטיל את האחריות על אי אישור המתווה באופן ישיר על נתניהו.

הנדל "קורא לראש הממשלה לא לעזוב את הארץ לפני שהוא מעלה את מתווה הסיבים (אינטרנט מהיר) לממשלה כפי שהוא התחייב כמה פעמים". נתניהו אמור לטוס בשבוע הבא לוושינגטון כדי להשתתף בטקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות.

לדברי הנדל, "הסכם השלום חשוב אבל אי אפשר להכנס לסגר ארצי כשאנחנו בסכנת קריסה של תשתיות תקשורת. אי אפשר למנוע מתושבי ישראל אינטרנט מהיר שיאפשר עבודה ולימודים מרחוק. אם ראש הממשלה לא מצליח לעסוק בנושא בשל קוצר הזמן או עניינים אחרים, יתכבד וישלח את שר החוץ".

ההחלטה כידוע מחכה בשולחן מזכירות הממשלה ומוסכמת על ידי כל הצדדים. "ההתמודדות עם הקורנה והמשבר הכלכלי לא פחות חשובים מהסכם השלום", אמר הנדל.

מתווה הסיבים כבר סוכם ומתואם עם שר האוצר ישראל כ"ץ והיה אמור לבוא לאישור הממשלה כבר לפני למעלה מחודש. המתווה אמור לשחרר את בזק ואת הוט מחובת הפריסה האוניברסלית שלהן ולהקים קרן השקעות לפריסה אוניברסלית במימון המפעילים. אישור הממשלה נדרש משום שמדובר בשינוי ברישיון החברות וכדי לקצר את התהליך במסגרת חוק התוכנית הכלכלית.