שלא תימכר באופן מאולץ: הסינים מעדיפים שטיקטוק תיסגר בארה"ב

מקורבים לממשל הסיני מדווחים כי המשטר מעדיף שבייטדאנס, חברת האם של טיקטוק, תסגור לחלוטין את פעילות האפליקציה בארה"ב במקום למכור אותה בעסקה מאולצת שמקדם הנשיא טראמפ • הדדליין שהציב הנשיא לבייטדאנס למכירת טיקטוק יגיע בימים הקרובים

TIKTOK / צילום: שאטרסטוק
TIKTOK / צילום: שאטרסטוק

הממשל בסין מתנגד למכירת הפעילות האמריקאית של טיקטוק על-ידי בעלת השליטה בה, בייטדאנס, ומעדיף לראות את האפליקציה נסגרת בארה"ב - כך לפי דיווחי מקורבים.

בייטדאנס מנהלת שיחות למכירת פעילותה של טיקטוק בארה"ב לכמה קונות פוטנציאליות, ביניהן מיקרוסופט ואורקל, מאז שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים בחודש שעבר כי הוא יחסום את השירות בארה"ב אם לא יימכר לידיים אמריקאיות.

טראמפ נתן לבייטדאנס דדליין לסגירת העסקה - אמצע ספטמבר, שיגיע בשבוע הבא.

עם זאת, בכירים בממשלת סין חושבים שמכירה תחת לחץ תגרום לבייטדאנס וגם לסין להיראות חלשים מול הלחץ שמגיע מוושינגטון. הבכירים הדגישו שוב ושוב את חשיבותה של האנונימיות שלהם, בהינתן המצב הרגיש מאוד.

בייטדאנס הודיעה בהצהרה לרשת "רויטרס" כי הממשלה הסינית מעולם לא הציעה כי היא צריכה לסגור את פעילותה של טיקטוק בארה"ב או כל שוק אחר בעולם, לצורך העניין.

מקורות אחרים מציינים כי הממשל בסין אף מוכן להשתמש בשינויים שביצע ברשימת הייצוא הטכנולוגי מהמדינה לאחרונה (28 באוגוסט) כדי לעכב כל עסקה שבייטדאנס עלולה לבצע בארה"ב.

אתמול (ו'), כשנשאל על טראמפ וטיקטוק, דובר משרד החוץ הסיני ז'או ליג'אן אמר כי ארה"ב מנצלת לרעה את עקרון הביטחון הלאומי. ליג'אן גם דחק במעצמה העולמית להפסיק לדכא חברות  זרות.