500 דולר לטיסה ושלושה לילות: האם בחריין תהפוך ללהיט הבא של הישראלים?

עוד אפשרות תעופתית ותיירותית מעניינת נפתחת במפרץ במרחק של פחות משעתיים וחצי מתל אביב - בחריין • כ-13 מיליון תיירים מבקרים בממלכה הקטנה ולפי הערכתו של רונן קרסו, מנכ"ל איסתא הולידייס, פוטנציאל התיירות לבחריין, דובאי ואבו דאבי הוא של כרבע מיליון ישראלים לשנה

נופי מנאמה, בירת בחריין / צילום: Hamad I Mohammed, רויטרס
נופי מנאמה, בירת בחריין / צילום: Hamad I Mohammed, רויטרס

ההסכם עם בחריין פותח אפשרות תעופתית ותיירותיות מעניינת. חברת התעופה של בחריין היא גולף אייר, חברת תעופה לאומית קטנה יותר מאמיריטייס מדובאי ומאתיחאד מאבו דאבי, והיא דומה בהיקפה יותר לאל על. גולף אייר נמצאת בבעלות ממשלתית והיא טסה ל-50 יעדים ב-30 מדינות. זמן הטיסה מתל אביב לבחריין הוא פחות משעתיים וחצי מכאן ולאור האפשרות לטוס בשמי ערב הסעודית, אישור שניתן לאחרונה ואמור להיות מעוגן בהסכם שייחתם בוושינגטון.

"נפתח פוטנציאל עצום לקהל הישראלי", אומר רונן קרסו, מנכ"ל איסתא הולידייס, שלפיו כ-13 מיליון תיירים מבקרים במדינה מידי שנה. "בחריין היא מדינה מיוחדת במפרץ הפרסי היא מדינת המפרץ הקטנה ביותר, מורכבת מכ-30 איים בעלי שטח כולל של כ-700 קמ"ר בלבד. בממלכה הזעירה, השוכנת כ-30 ק"מ מחופיה המזרחיים של סעודיה, חיים כ-1.7 מיליון תושבים בלבד. המדינה המוסלמית הזו מלאה בניגודים והפתעות: יש בה גורדי שחקים לצד ערים עתיקות ואתרים היסטוריים, מדבר צחיח ומעיינות מים מתוקים ואדמה פורה. מצב הנשים במדינה הוא הטוב במדינות המפרץ הפרסי".

עוד אומר קרסו כי "בירת בחריין, מנמה, היא עיר מודרנית שקו הרקיע שלה עם גורדי שחקים. החלק העתיק של העיר, בילאד אל-קאדים שנבנה בשנת 900 לספירה, מהווה ניגוד גמור לאלו. נמל בחריין הוכרז בשנת 2005 כאתר מורשת של אונסק"ו. בבחריין נמצא אתר הקבורה הפרהיסטורי א'אלי, שחלקיו העתיקים מתוארכים ל-3000 לפני הספירה.

"אתרים מעניינים נוספים: בית אל ג'סרה בו נולד אמיר, שליט בחריין, המהווה דוגמא יפה לארכיטקטורה המסורתית מתחילת המאה העשרים; המבצרים העתיקים של ריפה, אראד ובחריין; בית אל קוראן ובו אוסף כתבי יד וקליגרפיה איסלאמית, מסגד אל פאתח הגדול במדינה והמוזיאון הלאומי. בחופי בחריין ניתן לקיים את כל פעילויות הספורט הימי סקי מים,גלישת גלים, שיט וצלילות מרהיבות".

קרסו מוסיף כי בבחריין נמצאות רשתות המלונות הבולטות דוגמת: וינדהאם, אינטרקונטיננטל, מרידיאן, ריץ קרלטון וכמובן את מלון ארבע העונות המפורסם במאנמה.

"לבחריין יש פוטנציאל להפוך ללהיט לנופשים הישראלים, עלות המלונות אינה גבוהה, היא נמוכה מאלו שבדובאי וניתן יהיה להציע חבילות לקהל הרחב במחירים זהים לאלו שבקייב, בודפשט או פראג, במחיר שינוע סביב 500 דולר לטיסה ושלושה לילות במלון מרשת סופיטל חמישה כוכבים על בסיס ארוחת בוקר". חבילה לשלושה לילות למלון ארבע העונות, הנחשב לאחד מהמלונות הטובים בעולם, כולל טיסה, תעלה לדבריו כ900 דולר. נזכיר כי לאחרונה הכריזה ישראייר כי תשיק טיסות ישירות לאבו דאבי ולדובאי במחיר של 300 דולר לטיסה ושל 700 דולר לחבילה הכוללת ארבעה לילות במלון ארבעה כוכבים. ישראייר מחכה לאישורים והסכם שיאפשר רשמית כניסת ישראלים לממלכת האמירויות.

ההערכה של איסתא היא שפוטנציאל התיירות לשלוש המדינות דובאי, בחריין ואבו דאבי הוא של כרבע מיליון ישראלים לשנה.

הבשורה הגדולה שתעשה שינוי של ממש בהרגלי הנופש היא בתיירות חורף. "אם עד עתה היה צריך לטוס לתאילנד או זנזיבר הרחוקות והיקרות על מנת ליהנות מקרני השמש בחודשים נובמבר-מרץ, הרי שעתה אפשר יהיה לטוס בחורף לשלושה יעדים קרובים זולים וחמים".