אילקס זכתה במכרז של משרד הביטחון להקמה של מעבדת בדיקות קורונה

על פי ההסכם, המדינה תרכוש מאילקס בדיקות בהיקף מינימלי של 40 מיליון שקל

חברת אילקס מדיקל, המפתחת ומשווקת בדיקות רפואיות וציוד רפואי, הודיעה כי זכתה במכרז של משרד הביטחון להקמה של מעבדת בדיקות קורונה בצפון הארץ. תקופת ההתקשרות תהיה חצי שנה, ובתקופה הזו משרד הבריאות ירכוש בדיקות מהחברה בהיקף מינימלי של 40 מיליון שקל.

בהנחה שעדיין תהיה דרישה לבדיקות רבות לאחר תאריך זה, יוכלו הצדדים להאריך את ההתקשרות לשנה נוספת. בימים אלה אילקס מקימה את המעבדה, וכן רשת של שירות בדיקות לגופים נוספים. אילקס, הנחשבת לאחת ממרוויחות הקורונה, נסחרת לפי שווי של כמעט 1.5 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 55% מתחילת השנה (ושל 1,100% מהשפל ב-2013).

אילקס מרוויחה מן הקורונה לא רק בהקשר של ההסכם עם משרד הביטחון, שכן בדיקותיה דרושות כעת יותר גם במדינות נוספות שבהן היא פועלת. נוסף על כך, אילקס מחזיקה בשרשור דרך החברה הבת מדטכניקה את רוב המניות בחברת פלייט מדיקל, יצרנית מכונות הנשמה ניידות. חברה זו הכפילה את הכנסותיה לכ-5.9 מיליון שקל במחצית השנייה של 2020. אילקס דיווחה כי פלייט קיבלה הזמנות נוספות למכונות הנשמה, וכי היא נערכת לספק אותם ברבעון הבא. 

אילקס מדיקל  חוגגת את ראש השנה לאחר כמה שנים מצוינות של פעילות. לאחרונה השלימה החברה את רכישת משווקת הציוד הרפואי מדטכניקה, שאת השליטה בה רכשה ב-2011 מידי חברת ההשקעות עילדב, ומנכ"ל מדטכניקה ישראל טאובר.

מייד לאחר הרכישה ביצועיה של מדטכניקה הידרדרו, ומשכו מטה את המניה שלה ואת זו של אילקס, אולם מנכ"ל אילקס ובעל השליטה בחברה, משה בן שאול, הצליח לייצב את פעילותה של מדטכניקה ולהגדיל משמעותית את הפעילות של אילקס, המשווקת בדיקות בעיקר באפריקה, בישראל וברוסיה.

כיום יש לאילקס צוות של 60 עובדים בדרום אפריקה, שבה היא מתמחה בביצוע בדיקות לאיידס ולמחלות זיהומיות אחרות, עבור בתי חולים, ממשלות ובנקי דם. גם הקורונה הועילה לעסקיה בתחום הזה. על פי הערכות אילקס בדוח הרבעון השני, הקורונה תוביל לגידול של 25%-30% בהכנסותיה במהלך 2020, לעומת 2019.

במחצית הראשונה של שנת 2020 רשמה אילקס הכנסות של 377 מיליון שקל. ההכנסות במחצית צמחו ב-23% לעומת המחצית המקבילה ב-2019, בעוד שהרווח הגולמי עמד על 118 מיליון שקל (עלייה של 24%) והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות על כ-41 מיליון שקל - עלייה של 37% לעומת המחצית המקבילה. את 2019 כולה סיימה אילקס עם הכנסות של 634 מיליון שקל ועם רווח נקי של כ-60 מיליון שקל.