גורם במשלחת הישראלית לוושינגטון: פרטי ההסכם ייחשפו רק מחר

גורם במשלחת הישראלית לוושינגטון סיפר בשיחה עם כתבים כי "הסכמי הנורמליזציה שנידונו במשלחת של ראש המל"ל מאיר בן שבת, עדיין נמצאים תחת מו"מ ולכן הם ישמשו כנספח להסכם שיחתם מחר"

בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו / צילום: Debbie Hill, Associated Press
בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו / צילום: Debbie Hill, Associated Press

גורם במשלחת הישראלית לוושינגטון שוחח היום (ב') עם כתבים המלווים את הביקור של ראש הממשלה בוושינגטון ואמר כי לאור הסכמות בין ישראל, לארה"ב לאיחוד האמיריות, לא ניתן בשלב זה לחשוף את תוכן ההסכמים.

"אנחנו מדברים על הסכם שלום עם אמירויות, חוזה הוא treaty והצהרת שלום עם בחריין. הנוהל הרגיל הוא שקודם כל חותמים ואז מביאים לאישור הממשלה ולאחר מכן לכנסת". לדברי הגורם, כך התנהלה העבודה גם על הסכמי שלום קודמים.

עוד ציין הגורם כי שני המסמכים, מול איחוד האמיריות ומול בחריין, כוללים מספר תחומים של שיתוף פעולה. "הסכמי הנורמליזציה שנידונו במשלחת של ראש המל"ל מאיר בן שבת, עדיין נמצאים תחת מו"מ ולכן הם ישמשו כנספח להסכם שיחתם מחר".

עוד סיפר גורם במשלחת כי ראש הממשלה ניהל היום מוושינגטון שיחות עם שר האוצר בנוגע למשמעויות הסגר והסיוע הכלכלי. לשאלת "גלובס" האם ראש הממשלה הנחה את שר האוצר להכין את תקציב 2021, כיוון שגם תקציב זה יש להשלים בשבועות הקרובים, השיב אותו גורם "נדבר על התקציב אחרי שיסתיימו הטקסים בוושינגטון".

באשר לפרטי הטקסים שיערכו מחר (ג') בבוקר בשעה 12:00 (שעון ארה"ב) ציין הגורם כי ההחלטות הן בידי האמריקאים והם אלה שיחשפו את הפרטים וסידורי האירוע, בשל מגבלות הקורונה. הטקס יערך ב-South Lawn, כלומר, לא בתוך הבית הלבן ולא בגן הוורדים, שכן מקומות אלה צפופים מדי עבור מספר האורחים וכללי הריחוק של עידן הקורונה. במשלחת הישראלית יעטו מסיכות בכל עת, אולם בקרב המשלחות האחרות לא מחוייבים לכך ולכן הישראלים ישבו בנפרד ככל הנראה.

באשר לשאלת עיתונאים על הנושא הפלסטיני, והאם הסכמי אברהם יוצגו כחלק מעסקת השלום של הנשיא טרמאפ, ציין הגורם כי ישראל לא תפרסם את הפרטים בשלב הזה, כיוון שיש התחייבות בין ארבעת הצדדים לאירועים - ישראל, ארה"ב, בחריין ואיחוד האמירויות - שהכל יוודע מחר.