הבורסה ננעלה בעליות קלות: ת"א 35 התחזק ב-0.2%

מדד ת"א 35 התקדם ב-0.2%, מדד ת"א 125 עלה ב-0.4% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.7% • ישראל מתכוננת לסגר. מיטב דש: "השפעת הסגר על הכלכלה צפויה להיות הפעם קטנה יותר"

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

קונים זמן: מה ההשלכות של הדפסות הכסף על השווקים והאם מדובר בבועה שקרובה לפיצוץ? דוח השווקים עם גיא בן סימון 

17:25

יום המסחר בבורסה של תל אביב הסתיים בעליות שערים קלות במדדים המובילים. מדד ת"א 35 התקדם ב-0.2%, מדד ת"א 125 עלה ב-0.4% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.7%. מבין המדדים הענפיים, מדד הבנקים היה היחיד שנחלש וירד ב-0.5%. בצד החיובי בלט מדד ביומד שקפץ ב-2.4%. מדד ת"א נדל"ן עלה ב-0.9%, מדד ביטוח פלוס הוסיף 0.6% ומדדי טכנולוגיה ונפט וגז עלו בכ-0.5%.

16:15

בבורסה של תל אביב נמשכות עליות השערים, על רקע הציפיות לעליות בפתיחה בוול סטריט ובהמשך לעליות שם אמש, על אף הסגר הצפוי להיכנס לתוקף בערב ראש השנה. מדד ת"א 35 עולה ב-0.6%, מדד ת"א 125 מתקדם 0.7% ומדד ת"א 90 מוסיף 0.9%. מדד הביומד בולט בקפיצה של 2.6%.

14:30

עליות קלות בבורסה, בציפיה לעוד יום של עליות בוול סטריט. מחזור המסחר מסתכם בכ-564 מיליון שקל. 

על רקע הגאות במניות האנרגיה המתחדשת מתחילת השנה, בארץ ובעולם, החליטו בבורסה של תל-אביב להשיק מדד חדש שיורכב ממניות הכלולות בתת-ענף קלינטק, בענף טכנולוגיה. מדד תל אביב קלינטק יכלול 12 מניות ויושק ב-8 בנובמבר. המועד הקובע לקביעת הרכב המדד יהיה בתום יום המסחר ב-15 באוקטובר.

13:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות. מדד הבנקים עולה ב-1%, ת"א 90 מטפס ב-1.6%. 

סלקום קופצת ב-5% בהמשך להודעה כי הוט מצטרפת להשקעה במיזם הסיבים של חברת חשמל.

היום בשעה 18:30 צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. מחלקת המחקר של הראל צופה לעליה של כ-0.1% במדד. "נציין כי מתחילת ספטמבר ירדו בשוק הציפיות האינפלציוניות, על רקע החששות מהרעה במשק בעקבות הסגר הצפוי, וכן בהשפעת ההדלפות על כוונה להציע הפחתה בשיעור המע"מ כחלק מתכנית הממשלה לעידוד הצמיחה. כזכור, מדד המחירים לחודש יולי הפתיע ועלה 0.2% הרבה מעל הצפי ובעקבות זאת, קצב האינפלציה ב12 החודשים האחרונים עלה למינוס 0.6%", כתבו בהראל.

12:18

HOT , סלקום, קרן תש"י וחברת החשמל הודיעו על הסכם שנחתם בין HOT ל-IBC לפיו HOT תקבל זכות שימוש בתשתית הסיבים האופטיים של החברה; בכך תהפוך HOT ללקוח מרכזי של IBC אנלימיטד.

חברת הנדל"ן צרפתי צבי ובניו זכתה להצלחה בהנפקת סדר אג"ח חדשה (סדרה י"א) שהושלמה אתמול. החברה ביקשה לגייס 70 מיליון ש"ח וההנפקה זכתה לביקוש יתר של 118 מיליון שקל.

11:35

עליות קלות בבורסה כעת. מדד ת"א 35 מתקדם בכ-0.2% ומדד ת"א 90 עולה בכ-1%. 

עליות בולטות נרשמות במניות פתאל החזקות , אבוג'ן , דוראל אנרגיה , אופקו, אלקטריאון  ואנרג'יקס. 

כלכלני יחידת הברוקראז' בבנק דיסקונט מעניקים המלצת "תשואת יתר" למניית שופרסל . "שילוב בין תמחור כלכלי המגלם פוטנציאל, מיצוב נכון במרכזי הערים ובאונליין המזכים את שופרסל בעלייה בנתחי השוק שחלקה פרמננטית, בצד מומנטום חיובי בשל הקורונה, מובילים להמלצה על שופרסל בתשואת יתר. בעקבות עדכון המודל בהתאם למגמות הנוכחיות, אנו מעלים את מחיר היעד מכ-24 שקל לכ-31 שקל למניה", כותבים שם.

בשוק המטבעות נסחר הדולר בירידה של כ-0.4% לרמה של 3.42 שקלים והאירו נחלש בשיעור דומה סביב 4.06 שקלים.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בטריטוריה הירוקה כאשר המדדים המובילים נסחרים ללא שינוי מהותי בעליות של עד 0.3%. אבוג'ן בולטת בזינוק של 11% לאחר שחזרה עם פער ארביטז' דומה.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב ובעולם

1. רוח גבית מוול סטריט. המסחר בתל אביב ייפתח בהמשך לעליות שנרשמו אמש בניו יורק, שם הנאסד"ק עלה ב-1.9% ובכך התאושש מהשבוע הגרוע ביותר שנרשם מאז חודש מרץ. בזירת המניות הדואליות, אבוג'ן חוזרת עם פער חיובי של 11.3%, אופקו עם פער חיובי של 4.4%, טבע עם פער שלילי של 0.8%, ולייבפרסון עם פער שלילי של 1.5%.

2. עיכוב בחידוש הניסוי בחיסון לקורונה. הניסוי של אסטרה זניקה בארה"ב לחיסון לקורונה לא יחודש לעת עתה עד שהחקירה של ה-FDA לגביה תסתיים, כך דווח אמש לאחר נעילת המסחר בניו יורק. כזכור הניסוי נעצר בשבוע שעבר לאחר שפורסם על תופעות לוואי שנגרמו לחולה בריטית ככל הנראה כתוצאה מהחיסון. 

3. המכירות הקמעונאיות בסין מרימים ראש לראשונה ב-2020. נתוני מאקרו שפורסמו הבוקר בסין מצביעים כי המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.5% בחודש אוגוסט לעומת התקופה המקבילה אשתקד - הקריאה החיובית הראשונה השנה עד כה. עם זאת, בסיכום שמונת החודשים הראשונים של השנה מדובר בירידה של 8.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתוך כך, הייצור התעשייתי הסיני עלה ב-5.6% באוגוסט לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בזירת מתיחות הסחר מול ארה"ב, סין החליטה להאריך את הפטור ממכס על 16 מוצרים מיובאים מארה"ב בהם חומרי סיכה, דגים וגבינות בשנה נוספת.

4. מדד אוגוסט. היום בשעה 18:30 יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. כלכלני לידר שוקי הון צופים כי מדד אוגוסט יעלה ב-0.2% עקב עלייה מתונה מחירי המזון ומחירי הפירות והירקות ועלייה חדה במחירי ההבראה והנופש בישראל בשיעור של 25% גם בשל העונתיות וגם עקב היעדר האלטרנטיבה של יציאה לחו"ל.

5. ישראל מתכוננת לסגר. כלכלני מיטב דש כותבים בסקירתם השבועית, כי "השפעת הסגר על הכלכלה צפויה להיות הפעם קטנה יותר מאשר בסגר הקודם בגלל כמה סיבות, והן:

א. "הפעילות הכלכלית שקשורה לחו"ל לא צפויה להיפגע כי שם אין סגר.

ב. מאחר שקיים ניסיון של הסגר הקודם, אי הוודאות העתידית נמוכה יותר, מה שצפוי לגרום לריסון קטן יותר בפעילות, בפרט של הצריכה. נזכיר, שהפגיעה העיקרית של הסגר הקודם בתמ"ג התרכזה בצריכה הפרטית.

ג. כנראה שהקפדה על כללי הסגר תהיה רופפת יותר.

ד. בחצי השנה האחרונה עסקים רבים התקדמו ביכולתם לפעול בערוצים דיגיטליים.

ה. חלקו המשמעותי של הסגר חופף את תקופת החגים".