בזכות הקורונה: אמזון תגייס עוד 100 אלף עובדים בארה"ב ובקנדה

הביקוש להזמנות אונליין ממשיך לעלות וענקית המסחר המקוון ממשיכה להתחזק: החברה הודיעה כי היא מתכננת לגייס 100 אלף עובדים בארה"ב ובקנדה, לאחר שבשבוע שעבר היא הודיעה שחסרים לה 33 אלף עובדים

אמזון. הצרכנים מזמינים יותר באונליין בזמן מגפת הקורונה  / צילום: Mark Lennihan, Associated Press
אמזון. הצרכנים מזמינים יותר באונליין בזמן מגפת הקורונה / צילום: Mark Lennihan, Associated Press

אמזון מתכננת לגייס עוד 100 אלף עובדים בארה"ב ובקנדה, ולהמשיך בהתרחבות המהירה שהחלה כאשר מגיפת הקורונה אילצה אנשים רבים להישאר בבית ולקנות באינטרנט מוצרי צריכה רבים.

אמזון כבר שכרה לעבודה 175 אלף עובדי מחסנים במרץ ובאפריל, שמהם היא תמשיך להעסיק 125אלף איש. בשבוע שעבר היא הודיעה שחסרים לה עוד 33 אלף עובדים.

מסע גיוס כוח העבודה הבלתי נלאה של אמזון השנה מגיעה כאשר תמונת המצב הכלכלית קודרת יותר, עם חברוות במגזרים רבים שמפטרות עובדים ופושטות רגל. ההוצאה הצרכנית החזקה באינטרנט במהלך המשבר ליבתה את הצמיחה של החברה, ויצרה צורך בעובדים נוספים.

ללא עובדים זמניים שמתוארים כעונתיים, כוח האדם העולמי של אמזון יהיה כמיליון בני אדם אחרי התוספות של 100 אלף עובדי מחסנים ו-33 אלף משרות נוספות. בארה"ב ימנה כוח העבודה של החברה 700 אלף איש ואשה.

החברה מסיאטל, שהיא מעסיקה השנייה בגודלה בארה"ב אחרי וולמארט, מסרה שיחלפו כמה חודשים עד שגיוס העובדים החדש ישתקף בדוחותיה הכספיים. המשרות החדשות יתווספו בעשרות מאתרי החברה ששכר המינימום בהם הוא לפחות 15 דולר בשעה, ויכללו הטבות ומענקי חתימה של עד 1,000 דולר בכמה ערים. גיוס העובדים החדשים כבר החל, ובכל המקרים מדובר בעבודה קבועה, לא עונתית.

החברה הודיעה גם על פתיחת 100 בנייני תפעול בחודש זה לבדו, כולל מרכזי מילוי הזמנות, תחנות משלוח, מרכזי מיוון ועוד. הם יתווספו ל-75 בניינים שכבר נפתחו השנה בקנדה ובארה"ב. לאמזון יש מעל ל-600 אתרים בארה"ב, לפי חברת ייעוץ הלוגיסטיקה MWPVL.

אמזון ניהנת השנה מגל של הזמנות כאשר הגבלות הקורונה העבירו מיליוני צרכנים לקניות מקוונות. גם קמעונאיות כמו וולמארט, טארגט וחברות מסחר אלקטרוני כמו אינסטקארט נהנו מצמחת מכירות מקוונות וגייסו מאות אלפי עובדים חדשים.