בשנה הבאה בדובאי: שורה של הסכמי תיירות עם חברות באיחוד האמירויות

ישראייר חתמה על הסכם עם שארף גרופ מאבו דאבי, שיכלול בין השאר תיאום טיסות המשך למזרח אסיה ומכירת חבילות לישראל • ספיריט הישראלית חתמה על הסכמים עם שלוש קבוצות אמירתיות • חברת פליי איסט מקבוצת אופקים חתמה על הסכם עם ענקית התיירות Dnata

הרכבת האווירית לאמירויות מניבה הסכמים: אל המשלחת שהוציא בנק לאומי לדובאי, הצטרף גם מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס, שהספיק לחתום על הסכם עם שארף גרופ. החברה מדובאי, שבין השאר עוסקת בתיירות ובתעופה, פרוסה ב-40 מדינות במזרח התיכון ובאסיה ומעסיקה 9,500 עובדים. הקשר בין ישראייר ובין החברה האמירתית נוצר מיד לאחר הבשורה על ההסכם הצפוי בין המדינות.

סירקיס המריא לטובת טקס החתימה עם בעלי הקבוצה, סלאח שארף. לפי ההסכם, שארף יטפלו עבור ישראייר בצד האווירי באמירויות, לרבות תיאומים לטיסות המשך מתל אביב, טיסות שיעצרו לתדלוק וימשיכו לסרי לנקה ולגואה. ההסכמים יכללו גם שירותי קרקע ובתי מלון וגם מכירה של טיסות ישראייר לתיירות נכנסת לישראל. "הפוטנציאל מטורף", אומר סירקיס ל"גלובס" בשעה שכבר קפץ לאבו דאבי לפגישות נוספות. "אני מעריך שתוך שנתיים, מיליון ישראלים יהיו על הקו לאמירויות או בדרך לאנשהו דרך שם".

ישראייר ערוכה להפעיל טיסות לדובאי ולאבו דאבי, ברגע שתסתיים הפרוצדורה הנדרשת. "ברור לנו שתהיה תחרות מאוד קשה עם חברות משם שמתכננות להיכנס לקו", אומר סירקיס.

זהו ביקורו הראשון של סירקיס באמירויות: "זה מוצר מסקרן וחדשני, משהו לא הכרנו והוא לא דומה לכלום. אני צופה שלצד תיירות הפנאי תיפתח פה תיירות כנסים וטיולי תמריץ של חברות. מפת הנתיבים עומדת להשתנות מיד אחרי הקורונה, מרוקו תיפתח, אבו דאבי, דובאי, בחריין, עומאן ולהערכתי גם קטאר".

חברי המשלחת מדווחים כי הם התקבלו בחום ובהתלהבות על ידי שורה של אנשי ממשל ואנשי עסקים בכירים, שהצהירו על רצונם לבצע את שיתופי פעולה העסקיים בין המדינות שכבר סוכמו בין הבנקים הפועלים ולאומי ועמיתיהם מהאמירויות.

"האמירויות אינן יעד להמונים"

בשבוע החולף, חתמה טלי יטיב, מנכ"ל ובעלים של ספיריט שעוסקת בהפקת אירועים, תיירות עצמאית וטיולי תמריץ, על הסכמים עם שלוש קבוצות אמירתיות. ההסכמים נחתמו בשיתוף עם דובר טאואר, שבבעלות שלומי פוגל, שחבר ליטיב לפרויקט דובאי.

יטיב חתמה עם קבוצת שארף, שלה כאמור פעילות ענפה בזווית של חבילות יוקרה. היא חתמה גם על הסכמים עם קבוצת הרניקה, שבבעלותה רשתות יוקרה של בתי מלון (פור סיזנס, ריץ' קרלטון, בולגרי, ארמני ועוד) ועם דנסטינשיין ערבייה העוסקת בהפקת אירועים מיוחדים. הפרי הראשון של ההסכמים יהיה בדמות טיסה של 60 אנשי עסקים שיצאו לדובאי בסוכות.

מימין: קריסטינה פורבה, מנהלת שיווק בפור סיזנס, טלי יטיס ,ספיריט הפקות ולינה אזרין, מנהלת מכירות בפור סיזנס / צילום: עמית ארז
 מימין: קריסטינה פורבה, מנהלת שיווק בפור סיזנס, טלי יטיס ,ספיריט הפקות ולינה אזרין, מנהלת מכירות בפור סיזנס / צילום: עמית ארז

ליטיב שקפצה לדובאי כדי לחתום על ההסכמים היה זה הביקור השלישי באמירויות והיא יודעת ש"להבדיל מסיישל ומאוריצוס שם אני עובדת כמעט בבלעדיות מזה 15 שנה, התחרות על השוק פה תהיה חריפה יותר". לדבריה, "זה מקום שיש בו הכול מהכול, שילוב של וגאס וניו יורק עם חופים מדהימים ועד מסעדות מישלן ובילויים אבל - זה לא מתאים לכל אחד. האמירויות אינן יעד להמונים. זו מדינה מוסלמית עם חוקים ברורים והמפרים צפויים לענישה חמורה, למשל בהיבט של לבוש לא צנוע ברחוב. שם מקפידים מאוד על כבוד ומסורת, שתייה אלכוהול מוגבלת ואי אפשר להסתובב שיכור ברחוב. בואי נגיד שזה לא יעד למסיבות רווקים. בעיני צריך אפילו להגביל את כניסת הישראלים ולעשות אותה הדרגתית משום שביקור המוני עלול לסכן את התדמית של הישראלי היפה שהגיע עד עכשיו לשם, כולל אנשים מענפי ההייטק והחקלאות. אני חוששת לתדמית שלנו עם הפתיחה של האמירויות דרך חבילות נופש זולות. זה לא נופש הכול כלול בטורקיה ויהיו חייבים להעביר תדרוך לכל מי שיוצא לשם".

גם חברת פליי איסט מקבוצת אופקים, שעוסקת בטיסות למזרח הרחוק, חתמה על הסכם עם ענקית התיירות Dnata (דינאטה), שמקום מושבה בדובאי. יריב פישר, מבעלי פליי איסט, מפרט כי ההסכמים נחתמו אחרי סדרת שיחות זום שנעשו בין הצדדים.

"בהתחלה הלכנו לאיבוד, דינאטה מעסיקה כ-100 אלף עובדים ולא הבנו מאיפה מתחילים", מספר פישר. "אבל הגענו לשם וחתמנו על הסכמים שיאפשרו לנו לפתח את תיירות הפנים והחוץ, כולל הבאה של תיירים ממדינות המזרח הרחוק דוגמת הפיליפינים לישראל דרך האמירויות. ההסכמים יאפשרו לנו לשווק גם בתי מלון וטרקליני עסקים, כשאנחנו מציעים את הטרקלינים שיש לפליי איסט במעברי הגבול היבשתיים. ההסכמים מדברים על הקפים של כמה מיליוני דולרים בשנה הראשונה. השוק הוא עצום וברגע שייפתח קו יומי, הפוטנציאל שלו אפילו יגדל".

גילוי מלא: נציג "גלובס", שי שלו, משתתף בביקור בדובאי במימון מלא של העיתון