הסטארט-אפ הישראלי ואראדה גייס 12 מיליון דולר לניתוח ביג דאטה

ואראדה, שמציעה פלטפורמה לניתוח ביג דאטה, הוקמה על ידי יוצאי XtremIO, שנמכרה ל- Dell EMC, והיא מנוהלת על ידי ערן ואנונו, לשעבר מנכ"ל לייבפרסון ישראל • סבב הגיוס הובל על ידי קרן מיזמה, הממומנת על ידי משפחות עשירות מסין

עובדי ואראדה / צילום: גיא טייכהולץ
עובדי ואראדה / צילום: גיא טייכהולץ

הסטארט-אפ ואראדה (Varada), המציע פלטפורמה לניתוח ביג דאטה, הודיע היום (ג') על גיוס של 12 מיליון דולר במסגרת סבב A. סבב הגיוס הובל על ידי קרן מיזמה (MizMaa), קרן במימון משפחות עשירות מסין הממוקדת בהשקעה בחברות הייטק ישראליות. בסיבוב השתתפה גם קרן גפן קפיטל לצד המשקיעים הקיימים של ואראדה- לייטספיד, סטייג וואן ונצ'רס ו-F2 קפיטל, שהשקיעו 7.5 מיליון דולר בסבב סיד בתחילת 2019.

ואראדה הוקמה ב-2017 על ידי טל בן משה, רומן ויינברנד ודוד קראקוב, יוצאי XtremIO, חברה בתחום אחסון הדאטה שנרכשה על ידי Dell EMC בכחצי מיליארד דולר ב-2012. מאז סוף 2018 משמש ערן ואנונו, לשעבר מנכ"ל לייבפרסון ישראל, בתפקיד מנכ"ל ואראדה. החברה מעסיקה כיום כ-30 עובדים, רובם בישראל ושלושה במשרד בעמק הסיליקון.

ואראדה מציעה פתרון המאפשר לתייג ולהשמיש כמויות גדולות של דאטה המאוחסן במאגרי נתונים, כך שיהיה אפשר לבצע בהם שאילתות וניתוחים אנליטים שונים. הפלטפורמה נועדה לתת מענה לארגונים המתמודדים עם כמויות עצומות של מידע, אך לא מעוניינים או מסוגלים להשקיע את המאמצים והמשאבים הדרושים כדי לתייג אותו ולהפוך אותו לשמיש. הטכנולוגיה של ואראדה משתמשת בלמידת מכונה כדי לזהות את השאילתות והאינדקסים הרלוונטיים לארגון ונותנת להם עדיפות גבוהה באופן אוטומטי.

לדברי ואנונו, "ואראדה פותרת את כאב הראש הגדול ביותר לצוותי תשתיות המידע ומספקת ליחידות העסקיות את הכלים ליצור ערך ללקוח מנכסי המידע שלהם במהירות ובמינימום עלויות".

ואנונו אמר ל"גלובס" כי "המוצר של ואראדה אומץ על ידי מספר לקוחות ראשוני ונמצא בניסיון אצל לקוחות גדולים בארה"ב בתחומי סייבר, מדיה, ייצור ואנליזה שיווקית. לקראת סוף השנה יהיה לנו מוצר רשמי זמין במרקט פלייס בענן של אמזון. המטרה שלנו בגיוס היא להאיץ את השיווק והמכירות ולפתח את ההתאמה שלנו לתאגידים מבחינת רגולציה וסטנדרטים, תוך שאנחנו ממשיכים לפתח את ליבת המוצר. אנחנו גם מתכוונים להרחיב את המוצר לענן של גוגל ומיקרוסופט".

ביחס להשפעות הקורונה על החברה, אמר ואנונו כי "בחודשים הראשונים של המגפה ארגונים עצרו לגמרי את ההשקעות בתשתיות, אבל עם הזמן ארגונים חוזרים לשגרת העבודה והם מחפשים פתרונות שיחסכו בעלויות. היום ארגונים יותר פתוחים לקנות פתרונות מבחוץ מאשר לפתח אותם מבפנים".