חם, מתחמם, בוער: משבר האקלים פורץ לקמפיין 2020 באמריקה

החוף המערבי של ארה"ב עולה בלהבות, ומשבר האקלים חוזר למרכז קמפיין הבחירות • פרופ' קולין פרייס, ראש החוג ללימודי סביבה באוניברסיטת ת"א ושני אשכנזי, כתבת הסביבה של גלובס, מתארחים בפודקאסט 'המדריך לטראמפיסט' להסביר איך שינוי האקלים הפך לנושא שמפלג את הבוחרים בקלפי • האזינו

בית בוער במחוז נאפה. התושבים חוששים להתפנות למקלטים של הרשויות, מחשש להידבק בקורונה / צילום: Noah Berger, AP
בית בוער במחוז נאפה. התושבים חוששים להתפנות למקלטים של הרשויות, מחשש להידבק בקורונה / צילום: Noah Berger, AP

החוף המערבי של ארצות הברית עולה בלהבות, ומשבר האקלים חוזר למרכז הקמפיין לנשיאות. הנשיא טראמפ, בתדרוך על השריפות בקליפורניה, הטיל השבוע ספק במדע, וצפה דווקא התקררות גלובלית. ואילו ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי, מכנה את הנשיא 'מבעיר האקלים', כלומר מכחיש של ההתחממות הגלובלית.

מה אומר המדע על הקשר בין השריפות להתחממות הגלובלית, ולמה שינוי האקלים הפך בכלל לנושא מפלגתי? פרופ' קולין פרייס, ראש החוג ללימודי סביבה באוניברסיטת תל אביב ושני אשכנזי, כתבת הסביבה של גלובס, מתארחים השבוע בפודקאסט 'המדריך לטראמפיסט', לשיחה על משבר האקלים והחשיבות המחודשת שלו בקלפי.

האם לבוחרים בארה"ב אכפת ממשבר האקלים? אשכנזי מספרת כי סקרי דעת הקהל מראים שינוי בנושא, אפילו בקרב הבוחרים הרפובליקנים. ואילו פרייס מסביר שהדרך לשכנע את הבוחרים להצביע בעד פעולה בנושא האקלים חייבת לבוא דרך שכנוע שזה ישתלם להם - בריאותית וכלכלית. ועוד מוסיף פרייס שאולי דווקא "צריך להגיד תודה לטראמפ על היציאה מהסכם פריז" להפחתת פליטות גזי החממה. הצעד של ארצות הברית גרם להתעוררות עולמית בנושא - ולמרוץ של מדינות אחרות לקחת את ההובלה במאבק נגד ההתחממות הגלובלית.

ועוד בפרק: חותמים על הסכמים עם איחוד האמיריות ובחריין בצל המגפה עם דיווח מוושינגטון, הצרות הכספיות של קמפיין טראמפ, מודעות מביכות, והקלטות מביכות עוד יותר.

עקבו אחר הפודקאסט בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה-RSS