עוד קבוצת ענק מדובאי בדרך לארץ: קונגלומרט המלונאות והנדל"ן אל-חבטור יפתח משרד בישראל

היקף נכסיה של קבוצת אל-חבטור נאמד בלמעלה מ-8.5 מיליארד דולר • בנוסף, הודיעה הקבוצה בניהולו של חאלד אל-חבטור כי החלה במגעים עם חברת "ישראייר" על פתיחת קו טיסות סדיר

קבוצת הנדל"ן הפרטית אל-חבטור שבסיסה בדובאי מתכוונת לפתוח משרד בישראל. הקבוצה היא קונגלומרט של נכסי נדל"ן, מלונאות ותעופה והיקף נכסיה נאמד בלמעלה מ-8.5 מיליארד דולר. הודעת הקבוצה בנושא נמסרה בתחילת השבוע בעקבות ביקור רשמי של שלומי פוגל ובכירים מקבוצת "אמפא" שבבעלותו. לביקור נלווה גם מנהל הזרוע החקלאית של קבוצת אמפא וסמנכ"ל פעילות ייבוא המלט CIMENT של מספנות ישראל.

בהודעה אומר אחמד אל-חבטור, היו"ר והמייסד של הקבוצה, שהונו האישי נאמד בכ-2.5 מיליארד דולר, כי "ציפיתי לרגע הזה במשך זמן רב. תמיד האמנתי שלאמירויות ולישראל יש הרבה מהמשותף. בהסכמים בין המדינות טמונות הזדמנויות גדולות לכל הצדדים". בישראל מעריכים כי הביקור עשוי לסלול פרויקטים משותפים של קבוצת אמפא והקבוצה מדובאי בתחום הנדל"ן והמלונאות בישראל. בנוסף הודיעה הקבוצה מדובאי כי החלה במגעים עם חברת "ישראייר" על פתיחת קו טיסות סדיר.

סינרגיה הדוקה בתחומי פעילות רבים

קבוצת אל-חבטור מחזיקה בבעלותה שורה של בתי מלון בנסיכויות המפרץ ובעולם וביניהם מלון וולדורף אסטוריה, הילטון ופאלאס בדובאי, מלון אינטרקונטיננטל וריץ קרלטון בבודפסט, מלון הילטון בוומבלי, מלון אימפריאל בוינה, מלון הילטון בביירות ועוד. בנוסף היא מחזיקה בשורה של מגדלי מגורים ומסחר ברחבי איחוד האמירויות ובאירופה ומנהלת עסק לייבוא והפצה של כלי רכב.

עדיין לא ברור האם ומה טיב שיתוף הפעולה הצפוי בין קבוצת אמפא לקבוצה מדובאי אולם בישראל אומרים כי בין שתי החברות קיימת סינרגיה הדוקה בתחומי פעילות רבים, ולא ניתן לפסול את האפשרות של פרויקטים משותפים בין שתי החברות לפיתוח נדל"ן ומלונאות בישראל. בקבוצת אמפא סירבו להגיב.