אוחנה ביקש להביא יועץ חיצוני לקבינט הקורונה; היועמ"ש: לא מקובל

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ביקש לצרף לישיבת קבינט הקורונה את עו"ד ד"ר אבישי בקשי,  יועץ משפטי חיצוני, מפני שלדבריו, כחול לבן עובדים בקבינט בשירות היועמ"ש מנדלבליט ולא בשירות הציבור

אמיר אוחנה בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
אמיר אוחנה בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ביקש לצרף היום (ג') לישיבת קבינט הקורונה יועץ משפטי חיצוני, עו"ד ד"ר אבישי בקשי. לדברי אוחנה, מפלגת כחול לבן עובדת בקבינט הקורונה בשירות אביחי מנדלבליט במקום בשירות הציבור.

"לאור אמירותיו של היועמ"ש כי הח"כים והשרים אינם יכולים לדון בהגבלות על ההפגנות, הצטיידתי לקראת ישיבת קבינט הקורונה בחוו"ד של ד"ר אביעד בקשי ועו"ד דוד פטר מפורום קהלת, ולפיה הממשלה היא הפורום היחיד המתאים לדון בנושא", אמר אוחנה בהודעה שפרסם. "היועץ המשפטי לממשלה, שלא מסוגל היה לקבל כי השרים ישמעו חוו"ד השונה מעמדתו, גייס את מפלגת כחולבן אשר ניצלו את כוחם הפריטטי לבטל את ישיבת קבינט הקורונה, שאמורות להתקבל בו החלטות חשובות לטובת הציבור, אם השרים ישמעו ויראו את חווה"ד של בקשי".

מנדלבליט פרסם מכתב תשובה לבקשת אוחנה. לדבריו במסגרת ישיבת הממשלה אתמול (ב') אמר אוחנה כי הוא מעוניין ביעוץ חיצוני "על מנת שיציג חוות דעת בנוגע לסמכויות הגבלת קיומן של הפגנות. הדבר נדרש, לעמדת השר, מאחר והוא אינו מסכים עם חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה", נכתב במכתבו של מנדלבליט שמוען למזכיר הממשלה, צחי ברוורמן.

מנדלבליט ציין כי למרות הכבוד שהוא רוחש לבקשי, "אני מתנגד בתוקף להשתתפותו בדיון. הזמנתו היא פרובוקטיבית ומיותרת, ואין בה כדי לקדם כהוא זה את טובת העניין. יש בה כדי להכשיל את ועדת השרים בעבודתה". הוא הוסיף כי ככל שפורום קהלת מבקשים להביא בפניו את עמדותיהם, "דלתי תמיד פתוחה".

ד"ר בקשי הגיע פיזית לישיבת קבינט הקורונה, ובידו חוות דעת לפיה הממשלה רשאית לדון בנושא הגבלת ההפגנות, אך הוא נותר מחוץ לחדר לאור התנגדות היועץ המשפטי וכחול לבן.

בפתח ישיבת קבינט הקורונה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו "אנחנו במצב צבירה שונה ודרוש שנקבל החלטות מהירות ככל האפשר".

מפלגת כחול לבן פרסמו הודעה לפיה הם מתנגדים נחרצות לייעוץ חיצוני: "כחול לבן התנגדה נחרצות לניסיונו הפסול של השר אוחנה לכפות השתתפות יועץ משפטי חיצוני בקבינט הקורונה ולהפיץ חוות דעת חלופית לזו של היועץ המשפטי לממשלה. הבהרנו לפני הישיבה, כי הקבינט יתחיל רק ברגע שיופסקו ניסיונות הטריקים והשטיקים וקבינט הקורונה יוכל לשוב ולהתרכז בטובת הציבור". 

במהלך ישיבת קבינט הקורונה, ביקש היועץ המשפטי של משרד הבריאות, עו"ד אורי שוורץ, להעביר חקיקה שתאפשר הקצאת כח אדם רפואי מבתי החולים הפרטיים לבתי החולים הציבוריים כהכנה לקראת העומסים הצפויים במערכת הציבורית בחודשים הקרובים.