מחמירה התפרצות הקורונה בספרד: 241 קורבנות ביממה האחרונה

מדובר במספר היומי הגבוה ביותר שנרשם במדינה מאז חודש מאי • מספר המתים מתקרב ל-31 אלף קורבנות מאז פברואר • מספר המקרים החדשים זינק בימים האחרונים, ועמד אתמול על כ-11 אלף • בית חולים גדול בעיר הודיע אתמול כי הוא אינו יכול לקבל יותר חולי קורונה

אנשים מחכים בתור לקניות בסופרמרקט במדריד, ספרד / צילום: Manu Fernandez, AP
אנשים מחכים בתור לקניות בסופרמרקט במדריד, ספרד / צילום: Manu Fernandez, AP

ההתפרצות המחודשת של מגפת הקורונה בספרד הולכת ומחריפה, ואתמול נרשמו כ-241 קורבנות ביממה אחת כתוצאה מהמחלה, לפי דיווחי הרשויות; מדובר במספר היומי הגבוה ביותר שנרשם במדינה מאז חודש מאי. בשיא "הגל הראשון" שפגע בספרד באופן קשה מתו במדינה קרוב ל-900 בני אדם ביום. גם מספר המקרים החדשים זינק בימים האחרונים, ועמד אתמול על כ-11 אלף. בשבוע שעבר מתו בספרד כ-900 בני אדם מקורונה, וסך המתים מהמחלה מתקרב ל-31 אלף קורבנות מאז פברואר.

חלק גדול מהמקרים בגל הנוכחי מרוכזים בבירת ספרד, מדריד, שבה חיים קרוב לשבעה מיליון בני אדם. החל מיום שני השבוע התבקשו קרוב למיליון מהם, בשכונות מסוימות שבהן נרשמו מספרי הדבקות גבוהים, שלא לצאת מהבית לצרכים בלתי-חיוניים, אך העבודה ובתי הספר נמשכים בשלב זה כרגיל. הפארקים נסגרו וגם פעילות בתי הקפה והמסעדות הוגבלה. כעת, הודיעה ראשת מחוז מדריד כי הרשויות שוקלות להרחיב את הבקשה לחלקים אחרים של מדריד, לאחר שגם בהם נרשמה עלייה מהירה במספר המקרים. בית חולים גדול בעיר הודיע אתמול כי הוא אינו יכול לקבל יותר חולי קורונה בגלל תפוסה גבוהה.

בניגוד למצב בגל הראשון, ספרד ניסתה להעניק לרשויות המקומיות סמכויות ואחריות רבה יותר למאבק בהתפשטות הקורונה, אך לפי דיווח הבוקר הממשלה לוחצת על הרשויות במדריד לנקוט צעדים חמורים יותר נגד המגפה ולפעול בתיאום אתה. שר הבריאות סלבדור איה אמר אתמול כי "יש עדיין אפשרות להגיע לשליטה על המצב במדריד", וקרא לתושבים שלא לצאת ולא להתקהל ללא צורך.

גם במקומות אחרים בספרד נרשמות התפרצויות נוספות. בקטלוניה פורסם וידיאו של חזרה של מקהלה שהתקיימה בחלל סגור ללא מסכות. מתוך 36 מחברי המקהלה, 27 אובחנו עד כה כחולים בקורונה. אלה שלא נכחו בחזרה, לפי הדיווחים, לא אובחנו כחולים. העיירה שבה ממוקמת המקהלה חוותה התפרצות משמעותית בימים האחרונים. אירועים מסוג זה, של הדבקות בקנה מדה נרחב בחללים סגורים, נחשבים לאחת הדרכים העיקריות שבהן הקורונה מתפשטת במהירות.

בעוד גם במקומות אחרים באירופה נרשם זינוק בשבועות האחרונים במספר המקרים, ספרד יוצאת דופן בשיעור התמותה הגבוה מקורונה בגל הנוכחי.