חברת GE Healthcare תשלם 6 מיליון ש' לשנה תמורת 6,000 מ"ר בפרויקט מת"ם בחיפה

השטח ישמש את החברה המתמחה בתחום ההדמיה הרפואית המולקולרית למשרדים ולמרכז פיתוח הכולל מעבדות • חברות נוספות המאכלסות את פארק מת"ם הן אינטל, אלביט מערכות, מייקרוסופט, DELL-EMC, אפל, אמזון, פיליפס, גוגל ויאהו

מגדלי מת"ם מזרח / צילום: ויו פוינט
מגדלי מת"ם מזרח / צילום: ויו פוינט

חברת GE Healthcare, המתמחה בתחום ההדמיה הרפואית המולקולרית בתחומי ה- PET-CT וה-SPEC העולמי, שכרה שטח של כ-6,000 מ"ר בפרויקט מגדלי מת"ם מזרח בחיפה לתקופה של 10 שנים, בתמורה כוללת של כ-60 מיליון שקל. השטח ישמש את החברה למשרדים ולמרכז פיתוח הכולל מעבדות.

פארק מת"ם (מרכז תעשיות מדע) בחיפה ממוקם במבואות הדרומיים של חיפה, סמוך לגבולה עם טירת כרמל, בין כביש 2 לכביש 4. שטחו של הפארק הוא כ-270 אלף מ"ר בנוי, המושכרים לכ-70 חברות, אשר מעסיקות כ-12 אלף עובדים בפארק.

ע"פ נתוני חברת גב ים, השותפה בבבעלות על הפארק יחד עם החברה הכלכלית של העיר חיפה והאחראית לניהולו, הפארק מניב כ-140 מיליון שקל בשנה. בין היתר, מאכלסות את פארק מת"ם.

פרויקט מגדלי מת"ם מזרח מוקם בימים אלו בגבול הדרום מזרחי של פארק התעשייה. וכולל שני מבנים בשטח עילי כולל של 56 אלף מ"ר ותת קרקעי 37 אלף מ"ר. העלות הכוללת של מגדלי מת"ם מזרח היא 520 מליון שקל. ההכנסות הצפויות הן 57 מליון שקל בשנה.

אבי יעקובוביץ / צילום: אלדד רפאלי
 אבי יעקובוביץ / צילום: אלדד רפאלי

הפרויקט מוקם בשני שלבים: שלב א' אמור להסתיים ב-2021, השלמת שלב ב' צפויה בסוף שנת 2022. אדריכל הפרויקט הוא אבנר ישר.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, הביע ביטחון באשר לשגשוג המתחם: "הנבואות השחורות המופיעות חדשות לבקרים באשר לעתיד תחום המשרדים אינן כצעקתה, והן אינן פוגשות את המציאות כפי שאנו חווים אותה. החברות הבינלאומיות לא מוותרות על מרכזי הפיתוח, שהם ליבת הפעילות שלהן. עולם המשרדים כאן כדי להישאר".