תעשיית הזיופים פורחת בקורונה: בדיקות פיקטיביות וכרטיסי טיסה

היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית פתחה בחקירה בחשודים שזייפו והעבירו אישורי ביצוע בדיקות קורונה • סוכנת נסיעות שנחקרה חשודה בהפקת כרטיסי טיסה מזויפים שהועברו כדי שהמחזיקים בהם יוכלו לנוע בחופשיות ברחבי הארץ מבלי להיקנס

בדיקת קורונה בירושלים. "בסוף יצטרכו חמ"ל שינהל את כל החמ"לים" / צילום: Ammar Awad, רויטרס
בדיקת קורונה בירושלים. "בסוף יצטרכו חמ"ל שינהל את כל החמ"לים" / צילום: Ammar Awad, רויטרס

כרטיסי טיסה מפוברקים וממצאי בדיקת קורונה מזויפות: היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 פתחה בחקירה גלויה בחשודים בהפרת המגבלות "שתכליתן מניעת התפשטות נגיף הקורונה". לפי הודעת היאחב"ל, אתמול והיום (ה') נעצרו שני חשודים לחקירה באזהרה ועוכבו שניים נוספים בחשד למעורבות בעבירות זיוף, קבלת דבר במרמה והפרת המגבלות שנקבעו בחקיקה. אחת העצורות היא סוכנת נסיעות שתובא לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינה. החשוד הנוסף הוא קטין ששוחרר אתמול בסיום חקירתו.

על-פי החשד, המעורבים המרכזיים, כל אחד על-פי חלקו והמיוחס לו, זייפו והעבירו אישורי ביצוע בדיקות קורונה מזויפים. האישורים נמסרו לרוכשי כרטיסי טיסה שלא ביצעו בדיקות קורונה, כנדרש לפני טיסה באמצעות גורמי הבריאות המוסמכים. נזכיר כי המדיניות של מדינות שונות מחייבת הצגה של בדיקת קורונה עדכנית שנעשתה עד 72 שעות לפני טיסה. בדיקות אלה עולות מ-300 שקל בבתי החולים ויותר מכך במכונים פרטיים. את ממצאי הבדיקה יש להציג לפני טיסה והן עם הנחיתה.

הזיוף לא נעצר בבדיקות - סוכנת הנסיעות שנחקרה חשודה בהפקת כרטיסי טיסה מזויפים שהועברו לאחרים, על מנת שאלה יוכלו להציגם לכל דורש בעת מגבלות הסגר ויתאפשר להם לנוע בחופשיות בכל רחבי הארץ, מבלי שיקנסו על-פי הקבוע בחוק. לפי ההנחיותף המציגים כרטיס טיסה תקף יוכלו לנסוע לכיוון נתב"ג בטווח של שמונה שעות לפני הטיסה.

החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל בליווי של פרקליטות מחוז מרכז. בהודעה צוין כי "משטרת ישראל תפעל בשיתוף פרקליטות המדינה על מנת למצות את הדין עם כל מי שיבחר להתעלם מהוראות משרד הבריאות ויגרום במעשיו, ברשלנות או במתכוון, לסיכון של התפשטות נגיף הקורונה".