הקטטה שאינה נגמרת: כנפי נשרים של אלי רוזנברג בהאשמות לדירקטוריון אל על

אחרי שבאל על טענו כי אלי רוזנברג הוא בסך הכל איש קש של אביו, קני רוזנברג שהוא עצמו תושב חוץ, היום מגיעה התשובה של כנפי נשרים, החברה של אלי רוזנברג: "נראה כי קבוצת בורוביץ' עושה שימוש שלא כדין בשמה של אל על למטרותיה שלה שאינן עולות בקנה אחד עם מטרות אל על"

ההתקוטטות בין אל על ובין אלי רוזנברג לא נרגעת: אחרי מכתב ששיגרה אתמול (ד') אל על לשרי הביטחון, התחבורה והדיגיטל בטענה כי אלי רוזנברג הוא איש קש של אביו קני רוזנברג - שהוא עצמו תושב זר - יש למנוע ממנו לקבל היתר שליטה בחברה, כעת מגיע המענה באמצעות מכתב שנשלח לחברה דירקטוריון אל על: "נראה כי קבוצת בורוביץ' עושה שימוש שלא כדין בשמה של אל על למטרותיה שלה שאינן עולות בקנה אחד עם מטרות אל על".

במכתב ששלחו באי כוחה של "כנפי נשרים תעופה", עורכי הדין עדי זלצמן ויוסי בנקל, ממשרד שבלת ושות' מכנים את המכתב ששוגר אמש כ"מכתב אשר תוכנו שקרי וכוונתו השקופה והיחידה לחבל, לשבש ולעכב את העברת השליטה באל על ל׳כנפי נשרים תעופה’... המכתב נועד אך ורק להפעיל לחץ, שלא כדין ובניגוד להוראות החוק, להשאיר את השליטה בידי כנפיים אחזקות".

רוזנברג בן ה-26 רכש בהנפקה הציבורית של אל על, שהתקיימה לפני כשבוע, מניות בהיקף של 107 מיליון דולר, שמקנות לו שליטה בשיעור של כ-43% בחברה. מדובר בתושב ירושלים שעלה לפני כמה שנים לישראל ואביו קני רוזנברג שהוא תושב ארצות הברית, פועל בתחום השירותים הרפואיים. טענת אל על היא שאביו הוא בעל החברה שנפתחה לטובת ההשתלטות על אל על וכי הוא זה שמתכוון לשלוט בחברה אל על.

את רוזנברג מקיף צוות יועצים בהובלת תא"ל במיל' ראם עמינח, שהופקד על ביצוע ההשתלטות על החברה לפני מספר חודשים. רוזנברג טרם קיבל את השליטה לידיו היות שהמדינה, שמחזיקה במניית זהב, חייבת לאשר את העברת השליטה בחתימת שלושת השרים האמורים ובאמצעות היתר שתעניק רשות החברות.

כעת דורשת "כנפי נשרים תעופה" מדירקטוריון אל על להעביר לעיונה את החלטת הדירקטוריון או הנהלת החברה על הוצאת המכתב: "כל עיכוב נוסף בהעברת השליטה באל על לידי 'כנפי נשרים תעופה' יפגע בוודאות מוחלטת באל על, בעלי המניות שלה, נושיה, עובדיה וציבור לקוחותיה, ועלול לסכן את יציבותה של החברה ואף להביא לקריסתה". עוד מזכירים כי "כל עוד לא תועבר השליטה באל על לכנפי נשרים שהשקיעה בחברה יותר מ-360 מיליון שקל לא ניתן יהיה להשלים את מתווה המדינה - הכולל הלוואה בערבות מדינה".

במכתב נטען בפני הדירקטורים כי "כנפיים ובעלי השליטה בה נמנעו מלהשקיע ולו אגורה אחת באל על במסגרת ההנפקה לציבור ואתם חברי הדירקטוריון - ממשיכים לגבות את שליטת כנפיים ובעלי השליטה בה "לטובת אל על".

טענת כנפי נשרים היא כי ב-16 בספטמבר "פקע היתר השליטה שניתן לקבוצת בורוביץ' ומאותו יום אל על מתנהלת ללא מחזיק כדין בהיתר שליטה". החצים מופנים לקבוצת בורוביץ "שעושה שימוש שלא כדין בשמה של אל על למטרותיה שלה, שאינן עולות בקנה אחד עם מטרותיה של אל על, כאשר חלק מחברה הדירקטוריון עושים שימוש ציני בסמכותם הפורמאלית על רקע שאלת שיומם של ניגוד עניינים ועניין אישי אפשריים ועושים שימוש בסכומי העתק שהשקיעו כנפי נשרים מדינת ישראל והציבור במסגרת ההנפקה לציבור בכדי לנסות ולבצר את שלוטנה של קבוצת בורוביץ' באל על". חברי הדירקטוריון שאליהם ממוען המכתב מוזהרים כי הם עשויים להיות נמצאים "כאחראים לכלל הנזקים שייגרמו לאל על" - בין השורות הכוונה היא לאפשרות להגיש תביעה אישית נגד חברי הדירקטוריון בטענה כי כשלו בתפקידם.