רמי לוי בחוץ: תשובה צפוי לחתום עם קרן ארבל השקעה בדלק ישראל תמורת 450 מיליון שקל

העסקה עם קרן ארבל חוזרת להיות רלוונטית ולפי הערכות צפויה להיחתם עד כניסת יום הכיפורים • קרן ארבל תעמיד לדלק את התמורה בעסקה מורכבת שעשויה להניב לה תשואה של 10% לחמש שנים בתוספת של 20% ממניות דלק ישראל

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין
יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין

דלק ישראל צפויה לחתום עם קרן ארבל עסקה להשקעה של 450 מיליון שקל תמורת מניות דלק ישראל. בכך המהלך של רמי לוי וקבוצת המשקיעים בהובלת להב אל.אר להשקעה בדלק ישראל יורד מהפרק. העסקה עם קרן ארבל לפי הערכות צפויה להיחתם עד כניסת יום הכיפורים.

על פי העסקה המתהווה, תקבל קבוצת דלק 450 מיליון שקל מקרן ארבל, שמובילים אמיר הסל וגבי לב, ובעזרתם תפרע את יתרת חובותיה המובטחים לבנקים בסך כ-340 מיליון שקל. בדרך זו תשחרר קבוצת דלק את יתרת יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים, המשועבדות כיום לטובת הבנקים.

במהלך תקופת השקעה של חמש שנים, תהנה הקרן מתשואה שנתית של 10% שתתקבל מחלוקת דיבידנדים מהפעילות השוטפת של דלק ישראל.

ההשקעה תקנה לקרן ארבל זכות לקבלת 20% ממניות דלק ישראל בסוף תקופת ההשקעה, בהתאם למנגנונים שיפורטו במסגרת הסכם ההשקעה המפורט שייחתם בין הצדדים. קבוצת דלק תמשיך להיות בעלת השליטה בדלק ישראל, ותחזיק בתום תקופת ההשקעה בכ-80% ממניות דלק ישראל.

העסקה גם תאפשר פירעון מוקדם של הלוואות קבוצת דלק לבנקים המובטחים, כנגד שחרור כל יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים המשועבדות לבנקים, וכן שעבוד 40% מהן לטובת מחזיקי האג"ח.

העסקה נחתמה לאחר שנאמני שבע סדרות האג"ח של קבוצת דלק זימנו אסיפת מחזיקים משותפת ליום ה' הקרוב ובה אמורה הנהלת קבוצת דלק לדווח על ההתקדמות בעסקאות למכירת דלק ישראל ולאיגוח תמלוגי העל ממאגר לוויתן.