משפחת המלוכה הבריטית תאבד 35 מיליון ליש"ט בגלל הקורונה

תקציב השיפוץ של ארמון בקינגהאם צפוי לרדת ב-20 מיליון ליש"ט בשל משבר הקורונה • הפגיעה בהכנסות בשל הירידה בהיקף התיירים בארמנות המלכותיים מוערכת ב-15 מיליון ליש"ט בשלוש השנים הקרובות

המלכה אליזבת / צילום: Chris Jackson, AP
המלכה אליזבת / צילום: Chris Jackson, AP

משפחת המלוכה הבריטית צפויה לאבד 35 מיליון ליש"ט בעקבות מגפת הקורונה. ב"CNBC" ציינו כי המשבר צפוי להשפיע על היקף מענק הריבון, שאותו מקבלת המשפחה מהממשלה וממומן על ידי משלמי המסים. בנוסף, המשבר גם פגע בהכנסות מביקורים תיירותיים בארמונות המלכותיים. 

מייקל סטיבנס, שאחראי על ניהול החשבונות של המשפחה, הסביר אתמול בתדריך לפני פרסום הדוח הכספי השנתי של המלוכה, כי The Crown Estate, החברה שמנהלת את נכסי המשפחה, מעריכה שהרווח הנקי בשנה הנוכחית ייפגע בצורה "משמעותית". 

כתוצאה מכך, ייפגע המימון של פרויקט השיפוץ של ארמון בקינגהאם, והוא יקבל ממענק הריבון 20 מיליון ליש"ט פחות ממה שתוכנן. תקציב פרויקט השיפוץ, שמתוכנן להימשך 10 שנים, היה צפוי לעמוד על 369 מיליון ליש"ט, אך כעת הוא יסתכם ב-349 מיליון ליש"ט.

הכנסות "The Royal Collection Trust", ארגון צדקה ששומר על אוסף האמנות המלכותי וממומן על ידי מכירת כרטיסים לארמונות המלכותיים, צפויים להיפגע בשל הירידה בהיקף התיירים. "אנחנו מעריכים שהירידה בהכנסות תהיה 5 מיליון ליש"ט בכל שנה בשלוש השנים הבאות", אמר סטיבנס. 

סטיבנס ציין כי משפחת המלוכה לא תבקש מימון נוסף מהמדינה. על פי דיווחים, בארמון בקינגהאם לא מתכוונים לפטר עובדים.