"לאחד גיקים בבטחה": כנס קומיק-קון לוס אנג'לס יתקיים כסדרו למרות הקורונה

בעוד שכנסים אחרים נדחים ל-2021 או עוברים לאונליין, כנס קומיק-קון של לוס אנג'לס החליט למרות הנגיף לקיים את הכנס באולם אירועים ועם אנשים במקום • "כולנו שואפים לחזור לנורמליות", אמר מארגן הכנס

כנס קומיקון בגרמניה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
כנס קומיקון בגרמניה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מארגני כנס "קומיק-קון לוס אנג'לס" החליטו לקיים את הכנס כסדרו - כלומר, בתוך אולם אירועים, עם אנשים שיפגשו פנים אל פנים - ובכך הפכו אותו לאחד מהפסטיבל והכנסים הראשונים בדרום קליפורניה שינסו לקיים כנס באופן רגיל מאז מגפת הקורונה שהחלה במרץ. 

הכנס, שלרוב מתקיים בסוף אוקטובר, נדחה לאמצע דצמבר, אך לאחר כנסים גדולים אחרים שבוטלו כמו כנס "קומיק-קון סאן דייגו", פסטיבל המוזיקה "קואצ'לה" ועוד,  מדובר באנחת רווחה עבור מעריצים שהיו בטוחים שגם הוא הלך להיות מבוטל כליל השנה. 

במכתב שרשם מארגן הכנס, הוא אמר ש"בחצי השנה האחרונה שאלנו את עצמנו האם בכלל לנסות לקיים את הכנס ב-2020? מאז מרץ, כולנו חיים באיזשהי גרסת "סגר" של העולם, מנסים להישאר בטוחים ומתפללים לבריאות של קרובנו ושל כל העולם. אך עם זאת, כולנו גם שואפים לקצת נורמליות, ולהשיג מחדש היבטים מהחיים שלנו לפני המגפה". 

התוכנית לקיום הכנס, שהוכרזה ביום ראשון, הגיעה לאחר התייעצות עם מעריצים ועם בכירים שונים. על מנת לעשות את הכנס בטוח ככל שניתן, הכנס יכלול 5 מרכיבים חשובים: חלל גדול יותר (בגודל כפול ממה שיש לכנס בדרך כלל), פיזור האזורים המרכזיים (לכל פעילות מרכזית כמו קנייה, חתימות, ועוד יהיה חלל משל עצמה), לו"ז מפוצל (במקום עשר שעות מרוכזות, יהיו שתי מסגרות של חמש שעות שבין לבין יתאפשר ניקיון יסודי), פחות מעריצים בכל אירוע, והכנסת סטרימינג לכל מאורע ("עבור מעריצים שלא מרגישים בטוחים לבוא לכנס"). 

בנוסף, הכנס יאפשר כניסות נוספות כדי להקל על תורים ארוכים, ויכריח את הבאים לשים מסכות ולשמור על ריחוק חברתי לאורך כל הכנס. "אנחנו עושים כל שביכולתנו לאחד גיקים בבטחה בדצמבר הקרוב", כך אמר מארגן הכנס.