ביהמ"ש הטיל צו עיקול זמני על נכסי גינדי החזקות בחניון שרונה מרקט

הדיירים במגדלי שרונה מתנגדים לניסיון של גינדי החזקות למכור את החניון הצמוד לבניינים • בית המשפט הטיל צו עיקול זמני עד לסך 59 מיליון שקל, שיבטיח טיפול בבעיות תברואתיות והסדרת השימוש בחניון

שרונה מרקט / צילום: אלירן אביטל
שרונה מרקט / צילום: אלירן אביטל

הישג לדיירים במגדלי שרונה במאבק מול חברת גינדי החזקות, שמנסה למכור את החניון הצמוד לבנייני המגורים. שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, רחל ערקובי, קיבלה בשבוע שעבר החלטה בעניין פנייתם של דיירי הבניין ברחוב קלמן מגן 3-7 (מגדלי שרונה), שביקשו למנוע את מכירת החניון. השופטת החליטה להטיל על חברת גינדי החזקות צו עיקול זמני עד לסך 59 מיליון שקל, שיבטיח טיפול בבעיות תברואתיות והסדרת השימוש בחניון.

על פי ההחלטה, "על יסוד האמור בבקשה, ולאור סכום התביעה, היותה תביעה לתשלום בגין נזקים הנתמכים בחוות דעת מומחה, העובדה כי על פי הנטען המשיבה מנהלת מו"מ למכירת זכויותיה בפרוייקט מתחם שרונה, וכי ככל והזכויות הקיימות בנכסים מושא העיקול יימכרו ולמשיבה לא יוותרו כל נכסים אחרים שמהם ניתן יהיה להיפרע ככל והתביעה תתקבל, ניתן בזאת צו עיקול זמני עד לסך 59 מיליון שקל".

פנייתם של דיירי מגדלי שרונה, שמיוצגים ע"י עוה"ד צבי פירון, אפרת רנד וניר פרץ ממשרד מ.פירון ושות', לבית המשפט קשורה למו"מ שמנהלת חברת גינדי החזקות למכירת חניון שרונה מרקט בתל אביב תמורת כ-220 מיליון שקל. מדובר בחניון בן שלוש וחצי קומות שמשרת את בנייני המשרדים באזור, ובהם דיירי מגדל היובל שבו נמצאים משרדים ממשלתיים רבים, וכן את אורחי שרונה מרקט. בסך הכל כולל החניון 404 חניות.

דיירי מגדלי שרונה טענו בפנייתם כי אם יימכרו החניונים לצד ג' לא ניתן יהיה להעביר את בורות השומן המצויים היום בחניוני המגורים לחניון שרונה מרקט ולא ניתן יהיה לחייב את הקונה לאפשר לדיירים לעשות שימוש בחניון התפעולי המצוי בקומה מינוס 2 ומהווה את אחת מדרכי הגישה לבניינים.

במסגרת הבקשה שהגישו הדיירים נכללה גם התייחסות להתנהלותה הקלוקלת של גינדי בתביעה, שכל תכליתה הינה "לעכב ולסרבל את ההליך בכל דרך אפשרית". לטענת הדיירים, "גינדי משכה את הזמן, עיכבה את בירור התביעה לגופה, כשכל הזמן, מתחת לפני השטח, מאחורי הקלעים, בשקט בשקט, פעלה גינדי, ופועלת גם היום, להתפרק מכלל זכויותיה וחובותיה בפרויקט העומד בבסיס התביעה שהוגשה נגדה, וזאת תוך התעלמות מוחלטת מזכויות הדיירים הנטענות והמחלוקות העומדות להכרעת בית המשפט - לרבות המחלוקות הקנייניות".

מגינדי החזקות מסרו שהחברה תלמד את התיק ותגיב בבית המשפט.