נתניהו באו"ם: לפלסטינים אין זכות וטו על יחסי ישראל והעולם הערבי

במסגרת נאום וידאו מול עצרת האו"ם, אמר ראש הממשלה נתניהו כי "אני מחכה שהפלסטינים יהיו מוכנים ואקיים איתם מו"מ על בסיס תכנית טראמפ"

רה"מ נתניהו בשיחת וידיאו עם עצרת האו"ם / צילום: צילום מסך מאתר האו"ם
רה"מ נתניהו בשיחת וידיאו עם עצרת האו"ם / צילום: צילום מסך מאתר האו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (ג') בפני הכינוס של העצרת הכללית של האו"ם. הנאום נערך באמצעות שידור וידאו, שכן אירועי העצרת הרגילים בוטלו.

נתניהו סיפר על ההסכם שהושג בראשית החודש בין ישראל לאיחוד האמירויות ודיבר גם על היחסים של ישראל עם מדינות עם העולם בנוגע לרשות הפלסטינית. לדבריו, הרחבת מעגל השלום, מקדמת את הסיכויים לשלום בין ישראל לפלסטינים. "מנהיגים פלסטינים יבינו שאין להם זכות וטו יותר על התקדמות היחסים בין ישראל לעולם הערבי. אני מחכה שהם יהיו מוכנים ואקיים איתם מו"מ על בסיס תכנית טראמפ".

באשר להסכמים עם מדינות נוספות, אמר נתניהו: "המזרח התיכון הוא לא תמיד מפעל לחדשות טובות, אבל אני שמח שהפעם יש לי בשורות טובות לבשר בדמות ההסכמים ההיסטוריים עם איחוד האמירויות ובחריין. אין לי ספק שעוד מדינות ערביות ומוסלמיות יצטרפו למעגל השלום".

נתניהו העלה בנאום תמונה של שכונת נג'אח בדרום ביירות ובה ממוקם מפעל גז ומחסן נשק ובו טילים של החיזבאללה. "אני אומר לאזרחי לבנון, אתם חייבים למחות נגד מה שהחיזבאללה עושים". בתמונות שהציג נתניהו הוא הראה כיצד מחסן טילים סודי מוחזק בכניסה סמוכה לחברת גז "שם עלול להיות הפיצוץ הבא", אמר נתניהו.