צחי סולטן היכה בברזל החם: אלמדה ונצ'רס גייסה כ-70 מיליון שקל בהנפקה ראשונית

השותפות, המשקיעה בתחומי הבריאות הדיגיטלית והמכשור הרפואי, שברה בצורת ממושכת של הנפקות ביומד בת"א • חברת הנדל"ן המניב אמות השלימה גיוס של 400 מיליון שקל, בעיקר מבעלת השליטה אלוני חץ

צחי סולטן / צילום: איל יצהר
צחי סולטן / צילום: איל יצהר

למרות ביצועי החסר של הבורסה המקומית, עם ירידה של יותר מ-20% במדד ת"א-35 מתחילת השנה, שוק הנפקות האקוויטי המקומי פורח - גם הראשוני וגם המשני. בסוף השבוע האחרון עדכנה חברת הנדל"ן המניב אמות  על השלמת גיוס של כ-400 מיליון שקל, באמצעות הנפקת מניות, ושותפות אלמדה ונצ'רס המשיכה את רצף ההנפקות הראשוניות (IPO), עם הבטחת גיוס של כ-70 מיליון שקל.

לעיקר סכום הגיוס באמות הייתה אחראית בעלת השליטה בה, חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ בראשות המנכ"ל נתן חץ, שבהתאם להתחייבותה המוקדמת רכשה מניות אמות בהשקעה של כ-320 מיליון שקל. בעקבות ההנפקה, חלקה של אלוני חץ באמות יעמוד על כ-57%.

ההנפקה, בהובלת ווליו בייס, בוצעה לפי מחיר מניה של כ-14.5 שקל - נמוך בכ-5.5% משווי מניית אמות בסיום שבוע המסחר החולף, שהגיבה בירידות דומות עם פתיחת שבוע המסחר הנוכחי והתקרבה למחיר ההנפקה.

עם הירידות האחרונות השלימה מניית אמות צלילה של קרוב ל-40% בערכה מתחילת השנה, לעומת ירידה של כ-33% שרשם מדד הנדל"ן, והיא משקפת לחברה שווי של כ-5.6 מיליארד שקל - חברת הנדל"ן השלישית בשווייה בבורסה, בדומה לשווי בעלת השליטה בה, אלוני חץ, שגם מנייתה איבדה קרוב ל-40% מתחילת השנה.

עיקר פעילותה של אמות, המחזיקה ביותר מ-100 נכסים בשטח של כ-940 אלף מ"ר, מתרכז בתחום המשרדים, המהווים יותר ממחצית מנכסיה, לצד נכסי מסחר, לוגיסטיקה ותעשייה ועוד.

כמו יתר חברות הענף, גם אמות נפגעה ממשבר הקורונה, ובסיכום המחצית הראשונה של השנה הציגה ירידה של קרוב ל-150 מיליון שקל בשווי נכסיה, והרווח הנקי שלה ירד ביותר מ-60%, ל-98 מיליון שקל.

ההנפקה הראשונית ה-13 מתחילת השנה

בשוק הראשוני, שותפות אלמדה ונצ'רס עדכנה בסוף השבוע על השלמת גיוס של כ-70 מיליון שקל בהנפקת יחידות השתתפות, שבוצעה בשילוב הנפקה לא אחידה (Book Building) והנפקה אחידה.

אלמדה, המשקיעה בתחומי הבריאות הדיגיטלית והמכשור הרפואי, היא ככל הידוע שותפות המו"פ הראשונה בבורסה בתחום מדעי החיים, והנפקתה נעשית אחרי עשור כמעט ללא הנפקות ביומד משמעותיות בבורסה המקומית.

את אלמדה ונצ'רס מובילים צחי סולטן, יו"ר דיסקונט קפיטל חיתום, ומי שהוביל את הנפקתן של חברות ביומד רבות בבורסה בת"א בסוף העשור הקודם, יחד עם ד"ר אירית יניב ואמיר בלאט, שפרשו לשם כך מתפקידם בניהול קרן של קבוצת קרנות ההון סיכון אקסלמד בניהולו של אורי גייגר.

הנפקתה של אלמדה היא הנפקת ההון הראשונית ה-13 המתבצעת בבורסה מתחילת השנה, הנפקות שמרביתן נעשו מחודש יוני, ועם כמה הנפקות ראשוניות נוספות העומדות על הפרק השנה הנוכחית עשויה לשבור שיא של עשור בהנפקות ראשוניות בבורסה, לאחר שכבר עברה את מספר הנפקות האקוויטי הראשוניות שבוצעו ב-2019.

מנתוני הבורסה עולה, כי סך הגיוסים בשוק המניות בסיכום חודש ספטמבר הגיע לכ-2.3 מיליארד שקל, כ-900 מיליון שקל מתוכו על-ידי שלוש חברות חדשות - מקס סטוק (540 מיליון שקל), מספנות ישראל (340 מיליון שקל) ויוניקורן (70 מיליון שקל). בין המנפיקות הוותיקות בלטה הנפקת מניות של כ-500 מיליון שקל שביצעה חברת התעופה אל על.

דלתא: פיצול פעילות לקראת ההנפקה

בשבוע שעבר התברר שגם אייזק דבח מבקש ליהנות מגל ההנפקות בבורסה בת"א, עם הנפקתה המתוכננת של חברת דלתא ישראל מותגים, חברה בת של דלתא שבשליטתו. דלתא עדכנה על הגשת בקשה לקבלת היתר מרשות ני"ע לפרסום תשקיף של דלתא ישראל על בסיס הדוחות הכספיים של הרבעון השני של השנה.

לקראת המהלך תבצע דלתא מהלך של פיצול פעילות, כך שתעביר לחברה המונפקת "את תחום הפעילות 'דלתא ישראל' של החברה (להוציא פעילות שאינה מהותית), בתמורה למניות אשר תונפקנה לה ע"י חברת הבת".

את ההנפקה, אם תצא לפועל, מתכננת דלתא לבצע בדרך של הצעה לא אחידה (Book Building) - דרך הנפקות הצוברת תאוצה בתקופה האחרונה, ואשר הפכה לדרך גיוסי ההון הראשוניים הפופולרית בתל אביב, התומכת בהתגברות גל הנפקות האקוויטי הראשוני בבורסה המקומית.

בדלתא לא נקבו בשווי מבוקש בהנפקה, אולם ניתן להעריך כי הוא יגיע לכמה מאות מיליוני שקלים. דלתא נסחרת בבורסה בשווי נוכחי של 1.4 מיליארד שקל, אחרי צלילה של כ-35% שרשמה מנייתה מתחילת השנה, לנוכח פגיעת משבר הקורונה בעסקיה.

בהשפעת המשבר, הכנסותיה של דלתא במחצית הראשונה של השנה נשחקו ב-18% ל-604 מיליון דולר, והיא עברה להפסד משמעותי של כ-84 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-8 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד.

פעילותה של דלתא מתרכזת בפיתוח, עיצוב, ייצור, שיווק ומכירת מוצרי הלבשה תחתונה, גרביים, הלבשת ילדים, מוצרי ג'ינס ועוד - גם בשמות מותגים רבים וגם עבור המותגים הפרטיים של מגוון לקוחות.

עוד בין החברות המתדפקות על דלתות הבורסה, חברת רם און עדכנה כי פולירם תעשיות פלסטיק, שבה היא מחזיקה כ-35%, הגישה לרשות ני"ע "טיוטה ראשונה של תשקיף להשלמה, שיכלול הצעת מכר ותשקיף מדף".

בעלת השליטה בפולירם, המייצרת חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק, היא קרן פימי המחזיקה בכ-65% מהונה, ועל פי ההערכות, את הנפקתה היא מבקשת לבצע לפי שווי של כ-1 מיליארד שקל.